financieel

Een cursus beleggen volgen

Published by:

Hypotheek afsluiten -

Een cursus beleggen volgen is een hele goede start als u wilt gaan beleggen. Beleggen is namelijk moeilijker dan de meeste mensen denken. Beleggen wordt vaak in dezelfde zin genoemd met risico of geld verliezen. Dat komt doordat heel veel mensen weinig van beleggen weten en juist daardoor hoge risico’s nemen en dus geld verliezen.
Het volgen van een cursus beleggen kan hierbij al enorm helpen!

De risico’s van beleggen zonder kennis

Wanneer je begint met beleggen, worden er vaak vanaf het begin een aantal fouten gemaakt die de belegger tot ver in de toekomst kunnen volgen. De grootste fout die een belegger kan maken om te beginnen met beleggen met geleend geld. Leen nooit geld om te gaan beleggen! En al helemaal niet als je ook nog eens nieuw bent in het beleggen. De risico’s zijn dan al zo ontzettend hoog dat de druk de belegger vaak verkeerde keuzes doet maken. Het risico van beleggen zonder kennis is dat je soms te maken krijgt met hele vervelende verliezen die je niet zomaar meer terug kunt krijgen. De risico’s van beleggen zonder kennis zijn dat beleggers hun gevoel volgen en met de massa mee gaan. Ze investeren dan vaak te veel geld in riskante bedrijven met gevaarlijke hefbomen en raken vervolgens veel kwijt.

De voordelen van een cursus beleggen

Wanneer je helemaal nieuw bent in het beleggen heb je waarschijnlijk honderden vragen. En van sommige vragen weet je misschien niet eens dat je ze hebt! Er is zoveel te leren op het gebied van beleggen, dat je heel veel dingen nog over het hoofd ziet. Het grootste voordeel van een cursus beleggen is dat je leert om je hoofd koel te houden tijdens het beleggen en dus vooral rationeel te handelen. Zodra je met emotie gaat handelen ga je fouten maken en enorme risico’s nemen. Tijdens een cursus beleggen leer je dit af en word je dus al een stabielere belegger voordat je überhaupt begint! Een ander groot voordeel van het volgen van een cursus beleggen is dat je leert hoe je goede beleggingen kunt vinden. Niet elk bedrijf met een grote naam is persé een goede investering. Vooral niet als je voor de toekomst investeert. Het is dus goed om te weten waar je op moet letten wat belangrijk is! 

Een cursus beleggen: Voorbeelden van gemaakte fouten

Wanneer mensen beginnen met beleggen gaan ze vaak beleggen in de bedrijven die ze kennen. Dat is op zich heel goed, want dan weet je wat er in die bedrijven gebeurt of in welke markt ze zitten. Echter komt er veel meer bij kijken dan dat. Een voorbeeld was toen het bedrijf Uber op de aandelenmarkt kwam. Fans van dit merk gingen spontaan beleggen en stopten hele vermogens in dit bedrijf. Hierdoor piekte het de eerste dag, maar na een paar dagen zakte het helemaal in! Hoe kon dit? De eerste dagen klom het aandeel dankzij de populariteit, maar toen die over was, was het bedrijf overgeleverd aan de échte markt. En die was helemaal niet zo blij met Uber. Het bedrijf was volgens de echte investeerders namelijk helemaal niet geschikt genoeg. Als deze mensen, die nu enorm verloren op Uber, verder hadden gekeken dan de merknaam, hadden ze gezien dat het bedrijf er helemaal niet goed voor stond en de aandelenmarkt enkel een duik naar meer geld was. Neem contact op met het Beleggingsinstituut voor meer informatie over een cursus beleggen met een beperkt risico en een gezond rendement.

Algemeen

Schakel een deurwaarder in en voorkom betalingsachterstanden!

Published by:

Deurwaarder inschakelen

Veel mensen hebben bij een deurwaarder gelijk het idee dat hij een huis compleet leeghaalt. Toch is de realiteit anders. Als je een deurwaarder inschakelt betekent dat niet gelijk dat je de klos bent en dat hij geen kopje in de kast laat staan. Een deurwaarder zal altijd kijken naar de juiste oplossing en zolang jij als schuldenaar meewerkt zal het proces soepel en vriendelijk kunnen verlopen. Toch is een deurwaarder al weer een flinke stap verder dan een bijvoorbeeld een incassobureau. Een incassobureau gaat zonder gang naar de rechter te werk en een deurwaarder, daar is de gang naar de rechtszaal onvermijdelijk. Het komt elke onderneming maar ook elke consument wel eens voor dat we even krap zitten en die ene betaling net niet uitkomt. Toch kan dit voor bedrijven een vervelend proces zijn omdat zij ook op hun geld zitten te wachten. De uitkomst? Een deurwaarder inschakelen.

Betalingsachterstanden

Als onderneming doe je er alles aan om jouw klanten het beste werk aan te leveren. Als ondernemer wil en moet je daar uiteraard voor beloond worden en daarom gaat er snel na de verrichte dienst of geleverde product, een factuur uit. Een factuur heeft vaak een betalingstermijn van ongeveer een maand. Je hebt als consument een maand de tijd om te betalen. Veel mensen vergeten wel eens een factuur en na een maand krijgen zij dan een herinnering. Het grootste deel betaald de factuur direct en daarmee is de ondernemer blij, die heeft zijn geld, en de consument heeft aan zijn verplichting voldaan. Maar helaas zijn er ook gevallen waarin er niet wordt betaald en iemand een betalingsachterstand oploopt. Voor een ondernemer is dit bijzonder frustrerend. Hij/zij heeft zijn best gedaan en aan alle verplichtingen voldaan maar hij wordt hier niet voor beloond. 

Wat mag een deurwaarder?

Een deurwaarder heeft een stuk meer rechten dan bijvoorbeeld een incassobureau. Een deurwaarder is een ambtenaar aangesteld door de staat. Hij mag bijvoorbeeld beslag leggen op goederen maar ook opdracht geven tot de ontruiming van bijvoorbeeld een huis of bedrijfspand. Met gerechtelijke bevoegdheden gaat hij er alles aan doen om jou alsnog aan jouw betalingsverplichting te houden. Uiteraard doet de deurwaarder dit niet gratis. Alle proceskosten of kosten die een deurwaarder maakt komen voor de rekening van de schuldenaar. Eindstand is dat je alsnog aan je betalingsverplichting moet voldoen en daarbij ook nog eens fors meer geld kwijt bent aan bijkomende kosten.

Algemeen financieel Zakelijk

Waar moet je op letten bij het kiezen van ERP systeem?

Published by:

erp systeem

Er zijn verschillende soorten ERP systemen, de één uitgebreider dan de ander. Ook gebruikersvriendelijkheid per systeem kan sterk verschillen. Uiteindelijk wil je een ERP systeem hebben die goed aansluit op jouw bedrijf.

De prioriteit van stuklijsten

Stuklijsten (ook wel Bills o Materials (BOM) genoemd) vormen een belangrijk onderdeel binnen een bedrijf. Stuklijsten worden ook wel de bootschappenlijstje voor het inkopen van de productiematerialen genoemd. Maar deze stuklijsten zijn veel meer dan dat. Uiteindelijk zijn stuklijsten de basis voor de eindproducten. Alle informatie (zoals productie gegevens) worden hier vastgelegd. Stuklijsten worden veelal gebruik voor: voorraadmanagement, productieplanning, offertes enz.  

Cloud of On-premise?

Voorheen werd er veel gebruik gemaakt van On-premise. On-premise staat voor in bezit hebben van de omgeving waarin u werkt (op een eigen PC/laptop). Hierbij staat het programma dat je gebruikt geïnstalleerd op je PC. Tegenwoordig zijn er veel cloudoplossingen beschikbaar. Hierbij draait het systeem niet op een eigen PC maar bij een derde partij.

Voordelen On-premise

  • Lokaal netwerk/eigen beheer
  • Wanneer er geen internet beschikbaar is toch door kunnen werken
  • Eigen materialen (apparatuur).

Nadelen On-premise

  • Hoge eenmalige kosten
  • Storingsgevoelig
  • Upgraden kost vaak veel geld
  • Snel verouderd systeem

Voordelen Cloud

  • Snelheid van het internet hoog
  • Relatief lage kosten (per maand)
  • Geen grote kosten in 1 keer
  • Makkelijk opschalen

Nadelen Cloud

  • Niet volledig in eigen beheer
  • Altijd online werken
  • Gevoeliger voor hackers

ERP systeem combineren met andere systemen

ERP systemen kunnen meerdere systemen ingebouwd hebben (denk aan een CRM systeem bijvoorbeeld). Dit is niet bij elk systeem zo. Daarom is het belangrijk om goed na te denken of u dit bij het ERP systeem in wilt of dat er een mogelijkheid is om het nieuwe ERP systeem pakket te combineren met het huidige CRM systeem. Het is namelijk in veel gevallen zo dat het CRM systeem erg goed werkt momenteel en dat men daar niet van af wilt stappen.

Eerst de basis

Het is belangrijk dat het ERP systeem er voor zorgt dat eerst de basis beter wordt en dat je vervolgens gaat kijken naar de extra’s die het ERP systeem met zich meebrengt. Vaak kijken we al snel naar het geen wat het systeem allemaal extra kan maar wanneer een ERP systeem niet goed werkt voor jouw bedrijf/organisatie in de basis dan is het belangrijk om te overwegen of de extra’s zoveel toevoegen.

financieel

Creditcard aanvragen. Hoe gaat dat?

Published by:

Je creditcard aanvragen doe je door op de link te klikken onder ‘creditcard aanvragen’. Vervolgens kom je op de website van ABN AMRO. Je ziet een pagina over creditcards. Hier zijn de verschillende creditcards aangegeven zoals de ABN AMRO Credit Card, de ABN AMRO Gold Card en de ABN AMRO Studenten Card. Iedere kaart heeft zo zijn eigen voordelen. Vervolgens vind je informatie over de verschillende creditcards.

Als je verder scrolt vind je voordelen over de creditcard. Dat het bijvoorbeeld makkelijk is in het buitenland om auto’s te huren, je hotelkamer te reserveren, maar ook snel de tol te betalen. Je vindt daar ook een link over alle andere voordelen van de ABN creditcard.

Als je weer verder scrolt vind je informatie dat relevant is voor huidige creditcardhouders. Hier kan je je creditcard activeren. Je kan de tarieven bekijken of eventueel een extra creditcard aanvragen.

Tot slot vind je informatie over hoe je moet betalen met de creditcard, hoe je een vervangende Visa Card kan aanvragen, hoe je veilig kan betalen met de Mastercard en de Visa Card. En uiteraard informatie over hoe je contact kan opnemen met de ABN AMRO.

Je ABN creditcard aanvragen doe je door op de gele knop bovenaan de pagina te drukken. Vervolgens moet je inloggen bij ABN AMRO en spreekt de rest voor zich. Volg de stappen die gegeven worden en jouw Creditcard zit binnen mum van tijd in je portemonnee.

financieel

Werk harder, boekhoud smarter!

Published by:

Recent lazen we in een peiling op een forum van ondernemers, dat zo een beetje de grootste frustratie onder ondernemers de boekhouding is. De tijd die men hier in moet steken die men zoveel liever had gestoken in het bedrijf runnen zelf. Geen administratieve verplichtingen? Dan kan je beter in loondienst gaan werken, want helemaal ontkomen aan administratie kan nooit ook niet wanneer je het helemaal uitbesteed, aan het einde van de dag ben jij als ondernemer, de kopman of vrouw van het schip verantwoordelijk voor de aangifte die ingezonden wordt naar onze vrienden van de Belastingdienst. Gelukkig zijn er een aantal ontwikkelingen op boekhouding vlak die de tijd die men nodig heeft om de boekhouden netjes te verzorgen drastisch inkort. De belangrijkste tijd besparende functies zullen we hieronder toelichten.

Scannen en direct verwerken

Zeer handig met de boekhoudprogramma’s en apps van vandaag de dag is dat men bonnetjes en facturen middels de smartphone en tablet kan scannen en direct te laten verwerken in de boekhouding. Volgens zelfboekhouden.org, is dit o.a. mogelijk met de programma’s e-boekhouden en ook Informer biedt deze functionaliteit aan. Het is handig, je kunt in de winkel, tijdens het kopen van een pak A4 papier, direct het bonnetje inscannen, je hoeft niet te wachten totdat je thuis bent. Het bonnetje kan je dan direct weggooien. Zo blijft je onderneming zoveel mogelijk papierloos, en geen gehannes meer met de spreekwoordelijke schoenendoos vol bonnetjes en facturen.

Tip: https://zelfboekhouden.org/kennisbank-boekhouden/boekhouding/gratis-factuurprogramma/

Koppelingen en automatie

Alles wordt vroeg of laat geautomatiseerd, of we het nou hebben over zelf rijdende auto’s of in dit geval een boekhouding die zichzelf in orde maakt. Wordt een betaling verricht door een van je klanten op je zakelijke rekening, dan zal het boekhoudprogramma dit herkennen en de betreffende factuur in de administratie afvinken als zijnde voldaan. Zonder jou inbreng. Mocht de factuur al meer dan twee maanden bijv. openstaan dan zal het programma uit zichzelf een reminder sturen. Dit zijn het soort innovaties die wanneer je het bij elkaar optelt enorm veel tijd besparen.

De hierboven beschreven functionaliteit zit in principe in alle bekende boekhoudprogramma’s van vandaag de dag, zie voor meer opties, dit artikel. Welk programma je kiest is voornamelijk een kwestie van smaak, welke interface vindt je fijn. Gelukkig kennen de meeste programma’s een kosteloos proefabonnement, dus je kunt altijd proberen.

financieel

Financieel advies in Zaanstad

Published by:

Hypotheek afsluiten -

Veel mensen vragen zich af of een financieel adviseur het geld wel waard is. Maar als je een goede financieel adviseur hebt, verdient die zichzelf dubbel en dwars terug. Daar heb jij echt alleen maar profijt van! In dit artikel zetten we de voordelen van deskundig financieel advies in Zaanstad voor je op een rijtje.

Een financieel adviseur…

… voorkomt dat je onderverzekerd bent

Een financieel adviseur heeft een zorgplicht. Dat betekent dat hij altijd in jouw belang handelt. Als hij constateert dat je onvoldoende verzekerd bent, of je verzekering bij schade niet voldoende uitkeert om je kosten te dekken, kan hij je adviseren over wat je het beste kunt doen. Op die manier helpt hij onderverzekeren voorkomen.

Verzekeren

… voorkomt dat je oververzekerd bent

Onderverzekerd zijn is vervelend, maar oververzekerd zijn is natuurlijk ook niet de bedoeling. En het komt vaker voor dan je denkt. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je van plan bent een extra verzekering af te sluiten, maar dat dit in feite niet nodig is omdat een van je andere verzekeringen de kosten (gedeeltelijk) al dekt. Ook hier kan je financieel adviseur je over adviseren

… voorkomt te hoge maandlasten

Vaste lasten willen dragen is één ding, ze daadwerkelijk kunnen dragen is een tweede. Een financieel adviseur brengt al jouw vaste lasten in kaart. Het kan zijn dat die lasten hoger zijn dan je je eigenlijk kunt veroorloven. Misschien heb je wel te dure producten. In dat geval bekijkt je adviseur of je misschien voordeliger uit bent als je overstapt naar een andere verzekeraar, bank of dienstverlener. Dankzij de zorgplicht ben je altijd verzekerd van een advies dat aansluit op jouw persoonlijke situatie.

… helpt je om de meest flexibele producten te vinden

Bij het afsluiten van financiële producten staren veel mensen zich blind op lage maandelijkse tarieven. Natuurlijk, je wil niet te veel betalen. Maar juist de ‘goedkope’ producten bieden doorgaans zeer weinig flexibiliteit. En als jouw situatie ineens verandert en je door de starre voorwaarden van een contract geen kant meer op kunt, dan zijn die scherpe tarieven ineens niet zo aantrekkelijk meer. Als dit bij een energiecontract gebeurt is het vervelend, maar als het om je hypotheek gaat kan het ernstige gevolgen hebben. Een onafhankelijke hypotheekadviseur Zaanstad is dan ook zeker geen overbodige luxe.

… wijst je op de mogelijkheden tot overstappen bij betere oplossingen

Het kan heel goed zijn dat je op dit moment de juiste financiële producten hebt, die zowel qua tarieven als qua voorwaarden het best bij je passen. Maar de markt staat niet stil, en jouw leven ook niet. Het kan dus heel goed zijn dat er over twee jaar ineens veel betere oplossingen voor je zijn. Een financieel adviseur kan je ervan op de hoogte brengen wanneer hij constateert dat je beter af bent als je overstapt naar een ander product.

Hypotheek afsluiten -

… biedt hulp bij schade

We hopen allemaal dat we nooit gebruik hoeven te maken van onze verzekeringen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. En als er ooit wat gebeurt, is het wel zo fijn als je iemand kunt bellen die precies weet waar je dan recht op hebt en wat je moet doen. Een financieel adviseur kan je helpen en zorgen dat alles snel en correct wordt afgehandeld. En als je niet krijgt waar je recht op hebt? Dan schiet je financieel adviseur te hulp. Nogmaals, hij handelt altijd in jouw belang. Niet in het belang van verzekeraars, banken en andere dienstverleners!

… is een vertrouwt aanspreekpunt

Je vertrouwt je financiële zaken natuurlijk niet aan de eerste de beste toe. Maar met een vaste financieel adviseur heb je altijd iemand achter de hand die bekend is met jouw situatie en omstandigheden. Iemand die jouw gegevens up-to-date houdt en aan de bel trekt als er iets is. Iemand die bereikbaar is wanneer jij hem nodig hebt. En dat is veel meer waard dan het bedrag dat je hem betaalt.

Algemeen

Hulp met financiële zaken nodig?

Published by:

Een onderneming starten is vaak een lastige taak. Het is uiteraard een mooi idee, met hopelijk een mooi toekomst perspectief. Helaas is dit niet iets wat zomaar op je pad komt. Hier moet je lange dagen voor maken en krijg je een volle agenda. Je zult je voornamelijk vergissen hoeveel werk dit is in de aankomende jaren. Daarbij moet er ook ontzettend veel administratief werk worden geleverd. Het constant precies bijhouden van overzichtelijke financiële die voldoet aan de huidige regelgeving vergt kostbare tijd. Het accountantskantoor Ede kan dit met zijn gespecialiseerde accountants feilloos regelen voor u.

Deze gespecialiseerde accountants kunnen u voorzien van gericht advies op diverse vlakken. Denk maar bijvoorbeeld aan fiscaal advies, accountantsverklaringen, jaarrekeningen, belastingaangiften, rapportages en uiteraard de financiële administratie. Daarbij kunnen zij ook duidelijk aangeven wat ze voor u kunnen betekenen en wat ze kunnen bijbrengen voor u in de toekomst. Dit alles zorgt voor een sterke samenwerking van twee kanten. Hierdoor komt geen enkele partij voor verrassingen te staan. Kortom, BVR advies zorgt ervoor dat u ten allen tijde weet waar uw organisatie aan toe is.

Het liefst regelen wij zaken face-to-face, oftewel een persoonlijke benadering. Zo kunnen beide partijen meekijken vanuit elkaars perspectief. Hierdoor kunnen wij ook de allerbeste service leveren en zowel gericht als praktisch advies geven. Omdat BVR advies beschikt over een groot scala aan specialisten hebben wij alle kennis in huis op het gebied van accountancy en kunnen hierdoor een geschikt antwoord voor u formuleren. Ongeacht wat uw vraag ook zal zijn.

Een boekhouder Arnhem houdt een complete en overzichtelijke financiële administratie bij. Dit verlaagt de stress en onzekerheid bij u. U wordt dus constant voorzien van deskundig advies en daarbij kunt u de administratie gerust aan ons overlaten. Meer informatie? Kijk dan op de website van BVR advies.

Administratie financieel

Boekhouder

Published by:

Ben jij ondernemer en heb je moeite met het verzorgen van je administratie? Dan is het verstandig om dit artikel zorgvuldig door te lezen. Boekhouding is ontzettend belangrijk, wanneer deze niet op de juiste manier verzorgd wordt kunnen er grove fouten ontstaan. Het is daarom belangrijk een boekhouder in te huren. Ben je woonachtig in Rotterdam? Geen probleem, een boekhouder is gemakkelijk te vinden in Rotterdam. In dit artikel wordt toegelicht wat een boekhouder is en wat zijn of haar taken zijn.

Waarom een boekhouder?

Een boekhouder regelt je boekhouding. Of te wel, zijn taken en werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het bijhouden van inkomsten en uitgaven. Het is aan te raden deze administratieve taken uit handen te geven aan een boekhouder, je wilt absoluut geen fouten op het gebied van financiën. Het inhuren van een boekhouder reduceert stress waardoor je efficiënter kan werken. Uiteindelijk loont het inhuren van een boekhouder zich snel terug.

Is een boekhouder duur?

Vaak wordt er gedacht dat een boekhouder kapitalen kost. Niets is minder waar want een boekhouder kost gemiddeld tussen de 500 en 1500 euro per jaar. Hoe intensiever het contact hoe duurder de boekhouder wordt. De tarieven verschillen per regio, kantoor en boekhouder. Een boekhouder in Rotterdam is een stuk duurder dan een boekhouder in Elst. Het is daarom aan te raden offertes op te vragen en deze met elkaar te vergelijken. Laat je niet verleiden door goedkope prijzen, een kwalitatief goede boekhouder zal nooit goedkoop zijn. De meeste boekhouders hanteren een los uurtarief. Een boekhoudkantoor in Rotterdam kan maar zo 70 euro vragen terwijl een kantoor in Elst 55 euro vraagt.

Taken van een boekhouder

Een boekhouder regelt in principe al jouw administratie rondom de financiën. Je kunt zelf bepalen wat je wel en niet wilt laten doen. Het factureren kan erg veel tijd kosten wanneer je met veel verschillende klanten werkt. Het is dan een optie om dit uit te besteden aan de boekhouder. Elke ondernemer is verplicht een jaarrekening of jaarverslag te maken. Wanneer dit zelf niet lukt kun je dit de boekhouder laten doen. De aangifte van de inkomstenbelasting is voor iedere ondernemer erg spannend, hier mogen absoluut geen fouten bij gemaakt worden. Wanneer er een verkeerde aangifte wordt gedaan kan dit worden beschouwd als fraude. De belastingdienst treedt hier erg streng tegen op, er kunnen zelfs gevangenisstraffen worden gegeven. Anderzijds kun je ook geld verliezen aan de belasting, geld kun je namelijk niet met terugwerkende kracht terugkrijgen. Je moet dus zorgen dat deze aangifte nauwkeurig wordt gedaan, besteedt deze daarom uit aan een boekhouder.

De beste boekhouder

Ben jij op zoek naar de beste boekhouder in Rotterdam? Dan zijn er aantal verschillende manieren hoe je dit kunt uitzoeken. Als eerste kun je in gesprek gaan met anderen.

Administratie financieel

Vacatures salarisadministratie

Published by:

Heb jij onlangs je opleiding salarisadministratie afgerond en ben jij op zoek naar vacatures voor salarisadministratie? Dan is het goed dat je bij dit artikel bent uitgekomen. Dit artikel gaat jou vertellen wat belangrijk is tijdens een sollicitatiegesprek en waar jij de beste vacatures voor salarisadministratie kunt vinden. Verder gaan we het ook hebben over waar je op moet letten voordat je een baan aanneemt.

Het vinden van vacatures voor salarisadministratie hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Je zult alleen wel moeten weten waar je moet zijn voor het vinden van deze vacatures. Mocht jij het lastig vinden om dit te doen, dan zou je gebruik kunnen maken van de diensten van een detacheringsbureau. Zo’n bedrijf helpt mensen namelijk om een geschikte baan te vinden. Zij hebben zowel contact met bedrijven als met potentiële werknemers. Het doel van een detacheringsbureau is om ervoor te zorgen dat werkgevers in contact komen met het beste personeel. Buiten dat willen zij er ook voor zorgen dat werknemers op een plek uitkomen die echt bij hun past. Er zijn namelijk behoorlijk wat factoren die bepalen of een werkomgeving bij jou past. Hier kan je meer over lezen in de volgende alinea.

Voorbereiding

Mocht je op zoek zijn naar vacatures voor salarisadministratie. Dan zal je in eerste instantie kijken naar de functie. Je zult moeten bepalen of de functie bij jou past en of jij dit aan kunt. Verder zal je waarschijnlijk ook kijken naar het salaris dat geboden wordt. Hier hoef jij je absoluut geen zorgen over te maken als jij op zoek bent naar een baan in deze branche. Veel bedrijven hebben namelijk te maken met personeelstekort en hierdoor willen werkgevers jou maar al te graag aannemen, mits jij de beschikking hebt over de juiste diploma’s. Het salaris en de werkomstandigheden zullen dus meer dan goed zijn.

Je hebt inmiddels gekeken naar de vacatures voor salarisadministratie en je hebt binnenkort een sollicitatie. Het is dan belangrijk dat jij je goed voorbereid, alleen dan kom je in aanmerking voor de baan. Hierbij is het van groot belang dat je er netjes uitziet. Ga van te voren even naar de kapper, scheer jezelf en doe nette kleding aan. Verder is het ook belangrijk dat jij je goed inleest in de werkgever, hierdoor zal je een geïnteresseerde indruk maken.

Een fijne werkomgeving

Heb jij dankzij de vacature voor salarisadministrateur in Gelderland inmiddels een goed sollicitatiegesprek achter de rug? Dan is het belangrijk om een aantal dagen na te denken. De arbeidsomstandigheden zullen waarschijnlijk goed zijn, anders was je niet op gesprek gekomen. Echter is het van groot belang dat je te maken krijgt met een fijne werkomgeving. Kwamen de mensen waarmee je het gesprek voerde vriendelijk over en wat voor mensen werken er? Verder zal je ook na moeten denken over de omgeving waarin het bedrijf werkt. Had je een goed gevoel bij het kantoor en is het dicht bij huis? Nadat je hier allemaal over hebt nagedacht is het tijd om de baan aan te nemen of te weigeren.

Algemeen

Het belang van uw personal finance goed op orde hebben

Published by:

In het bijzonder voor ondernemers is het belangrijk om ervoor te zorgen dat ze over de hele lijn hun financiële situatie goed op orde hebben. Dit geldt niet alleen voor de financiën van hun bedrijf, maar ook voor hun persoonlijke situatie. Veelal zorgt de passie waar ondernemers over beschikken voor het bedrijfsleven ervoor dat ze met name hun persoonlijke financiële situatie een beetje achterstellen. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een groot probleem te vormen, zolang er maar opvolging gebeurt door iemand anders. Ook dit is echter vaak niet het geval waardoor er aanzienlijke problemen kunnen ontstaan. Bent u eveneens benieuwd naar wat nu precies het voordeel is van personal finance? We laten u er graag kennis mee maken door het raadplegen van de informatie op deze pagina.

Gegarandeerd actueel advies

Misschien nog wel het belangrijkste voordeel dat is verbonden aan personal finance uitbesteden is terug te vinden in het actuele advies dat u kunt ontvangen. Dit lijkt misschien in eerste instantie een beetje overbodig, maar dat is het absoluut niet, integendeel. Het is namelijk zo dat de veranderingen zich zowel op vlak van belasting- als regelgeving in een sneltempo opvolgen. Dit zorgt ervoor dat u vooral als ondernemer steeds bovenop de kwestie moet blijven zitten. Voor veel professionelen is dit evenwel onbegonnen werk. Toch is dit van cruciaal belang. Dit niet alleen maar voor uw huidige, financiële situatie tegenwoordig, maar ook voor de toekomst. Een belangrijke… of beter gezegd cruciale factor welke deel uitmaakt van personal finance is bijvoorbeeld ook pensioengericht.

Personal finance vormt in de praktijk een ongelofelijk uitgebreid begrip welke verschillende, op financieel vlak cruciale, aspecten van het dagelijks leven belicht. Het gaat hierbij in de praktijk lang niet alleen maar over het pensioen waar iemand over beschikt, maar ook over bijvoorbeeld de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Ook een overlijden kan uw financiële situatie danig overhoop halen. Het uitbesteden van uw personal finance aan een betrouwbare expert met kennis van zaken kan u dus heel wat vervelende problemen besparen.

Wat is exact de toegevoegde waarde van personal finance?

Bovenstaande lijkt natuurlijk allemaal in eerste instantie erg logisch. Veel mensen willen echter vooral concreet achterhalen welke toegevoegde waarde personal finance nu precies in de praktijk weet te realiseren. Geldt dat ook voor u? Dan kan het onderstaande overzicht in ieder geval reeds zorgen voor de nodige duidelijkheid:

  1. Er wordt inzicht gecreëerd in ingrijpende financiële situaties zoals een overlijden;
  2. Er kunnen concrete adviezen worden verstrekt met betrekking tot uw pensioen;
  3. Er kan financieel advies worden gegeven in het geval van een echtscheiding;
  4. Het is mogelijk om aan vermogensplanning te doen;
  5. Er kan een analyse gebeuren van het testament en er kan aan estate planning worden gedaan;
  6. Het ontvangen van onafhankelijk kredietadvies met betrekking tot de aankoop van vastgoed;

Naast bovenstaande is het ook altijd interessant om uw personal finance uit te besteden wanneer u reeds over een financieel plan beschikt. Veel mensen houden hier geen rekening mee, maar het spreekt voor zich dat een financiële situatie door de jaren heen structurele veranderingen ondergaat. Regelmatig uw financieel plan aan deze veranderingen aanpassen is in de praktijk absoluut geen overbodige luxe, integendeel. Voor vakkundig inzicht op het gebied van personal finance is KRC Van Elderen de aangewezen partij.