financieel

Bitcoins kopen waarom?

Published by:

bitcoin

Bitcoins kopen waarom? vragen veel mensen zich af. Wat is precies Bitcoin? Bitcoin is een nieuwe munteenheid waarmee betaald kan worden (zoals de euro of de dollar) met het grote verschil dat deze munt niet afhankelijk is van een overheid en niet wordt gereguleerd door een persoon. We noemen dit ook wel gedecentraliseerd. Bitcoin is gemaakt door een individu (of een groep individuen, niemand weet dit precies) die zich verschuilt achter het pseudoniem “Satoshi Nakamoto”. Er is veel speculatie over de echte identiteit van deze Satoshi Nakamoto, maar tot op de dag van vandaag weet niemand echt wie er achter de oprichting van Bitcoin zit.

bitcoins kopen waarom

Bitcoin, hoe werkt het?

Bitcoin (en de overgrote meerderheid van cryptocurrencies die tot op de dag van vandaag bestaan) hebben hun basis verankerd in de “Blockchain” -technologie die echt revolutionair is. Deze technologie maakt het mogelijk, dankzij moderne ontwikkelingen in informatietechnologie en coderingstechnologieën, om een ​​gedecentraliseerd, beheerderloos en volledig computergestuurd betalingsprocessiesysteem te creëren. De belangrijkste financiële revolutie die door deze technologie wordt teweeggebracht, is dat we voor het eerst in de geschiedenis een valuta hebben die niet afhankelijk is van een enkele regulator of beheerder die er alle bevoegdheden over heeft. De Bitcoin-blockchain wordt ook als onmogelijk (of op zijn minst extreem moeilijk) beschouwd om te hacken omdat het een massale aanval op duizenden computers tegelijkertijd zou inhouden.

bitcoin-pyramide

Waarom zou ik vandaag Bitcoins moeten kopen?

Als je kijkt naar de grafiek van de afgelopen jaren, dan kan je zien hoe ongelooflijk veel de waarde van de Bitcoin al is gestegen. Mensen die tien jaar geleden Bitcoin kochten, kunnen nu miljonair zijn. Als antwoord op de Bitcoins kopen waarom vraag moet je dus begrijpen dat de Bitcoin slechts in het beginstadium is en dat het best zo kan zijn dat de Bitcoin over tien jaar wel tien miljoen dollar waard is. Nu instappen is dus zeker niet te laat. Ook is het gewoon erg goed om je spaargeld te spreiden: een gedeelte op je bankrekening, een gedeelte in aandelen en een gedeelte in Bitcoin.

adviseur financieel Zakelijk

Belangrijke aandachtspunten bij een BV oprichten

Published by:

aangifte

Wilt u graag een BV oprichten? In dat geval is het belangrijk om er rekening mee te houden dat er verschillende eisen zijn waaraan u zult moeten voldoen. In eerste instantie is er bijvoorbeeld een notariële akte vereist voor het oprichten van een BV. Daarnaast is het ook bekend dat er statuten moeten worden opgemaakt en moet de onderneming in kwestie worden ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Wilt u ook graag een BV oprichten, maar is het voor u niet helemaal duidelijk aan welke eisen u allemaal precies moet voldoen? Wij hebben de belangrijkste voor u uitgezocht en stellen ze op deze pagina graag aan u voor. 

  1. Welke eisen zijn er verbonden aan een BV oprichten? 

Wanneer u als ondernemer aan de slag gaat is het logisch dat er heel wat verschillende zaken op u afkomen. Omwille van deze reden kan het interessant zijn om in één beknopt overzicht te kunnen zien welke nu de belangrijkste eisen zijn voor een BV in oprichting. Het gaat hierbij om de volgende zaken: 

  • Er dient een notariële oprichtingsakte met statuten te worden opgesteld; 
  • Er moet start- en aandelenkapitaal voorhanden zijn; 
  • De functies binnen de BV moeten duidelijk zijn; 
  • Er moet een inschrijving gebeuren bij de Kamer van Koophandel; 

Bovenstaande aandachtspunten gelden voor een BV oprichten, maar het spreekt voor zich dat er ook na de oprichting nog heel wat punten zijn waar u rekening mee zult moeten houden. Zo dienen er jaarstukken te worden neergelegd en is er uiteraard ook nog het DGA-salaris. Het mag in ieder geval duidelijk zijn, een BV oprichten gaat in de praktijk steevast gepaard met heel wat belangrijke factoren waar u rekening mee zult willen houden.

  1. Een BV oprichten bij de notaris 

Voor de oprichting van uw BV dient u altijd een notaris onder de arm te nemen. Deze notaris zal een akte voor de oprichting opstellen. Deze akte is wettelijk verplicht. Een belangrijk onderdeel van de notariële akte zijn de zogenaamde statuten. Ook deze zijn verplicht voor elke BV die wordt opgericht. In de statuten moeten onder meer de volgende zaken staan aangegeven: 

  • De naam evenals de vestigingsplaats van de onderneming; 
  • Het doel waarvoor de BV is opgericht; 
  • Het soort aandelen waar gebruik van wordt gemaakt; 
  • De regels voor een mogelijke overdracht van de aandelen; 
  • Het zeggenschap waar de aandeelhouders over beschikken;
  • De besluitvorming;
  • De blokkeringsregeling; 
  • De benoeming evenals het mogelijke ontslag van bestuurders;
  1. Welk kapitaal voorzien voor een BV oprichten? 

Om een BV op te kunnen richten moest u vroeger een behoorlijk startkapitaal voorzien. Dit kapitaal was vastgesteld op een bedrag van 18.000 euro. Tegenwoordig is deze gelukkig niet meer van toepassing. Een BV oprichten is tegenwoordig dan ook heel wat laagdrempeliger. Het verplichte startkapitaal dat u moet voorzien bedraagt dan ook slechts 0,01 euro. 

  1. Vergeet ook de inschrijving bij de Kamer van Koophandel niet! 

Bij een BV oprichten is het tot slot ook altijd van belang om rekening te houden met de inschrijving in de Kamer van Koophandel. Dit kan gebeuren tot maximaal één week na de oprichting van de vennootschap. U zult vervolgens op basis van uw inschrijving een zogenaamde KVK-nummer toegekend krijgen. Let wel, zolang uw BV nog niet is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel bent u volledig persoonlijk aansprakelijk.
Meer weten? Neem geheel vrijblijvend contact op met StamrechtBV.com

Zakelijk

Waarom een beroep doen op een accountantskantoor?

Published by:

Als ondernemer zult u bij de oprichting van uw bedrijf rekening moeten houden met tal van verschillende zaken. Bovendien zult u zich ook enkele vragen moeten stellen. De eerste vraag die u zich zult stellen heeft betrekking tot het feit of u, uw boekhouding volledig zelf gaat doen of u hiervoor een beroep gaat doen op een accountantskantoor. Uiteraard spreekt het voor zich dat beide keuzes bepaalde voor- en nadelen met zich meebrengen. Bent u vooral benieuwd naar de redenen waarom u er voor zou moeten kiezen om een accountantskantoor in te schakelen? In dat geval stellen we deze graag op deze pagina aan u voor!

  1. Een accountantskantoor beschikt over een brede kennis 

Het eerste voordeel dat is verbonden aan het inschakelen van een accountantskantoor heeft betrekking tot de kennis waar deze over beschikt. Deze kennis strekt zich bovendien uit over verschillende vakgebieden. Het gaat hierbij niet alleen om de belastingen, maar ook om bijvoorbeeld de administratie en de controle en bedrijfseconomische kwesties. Heel wat ondernemers die zich vooral willen bezighouden met hetgeen waar zij goed in zijn kiezen er dan ook vooral omwille van deze voordelen voor om gebruik te maken van de diensten van een accountantskantoor. Bedenk bij uzelf dus ook altijd in welke mate deze voordelen ook voor u in de praktijk mogelijks interessant zouden kunnen zijn. 

  1. De educatieverplichting van de accountant 

Een tweede voordeel waar u op kunt rekenen bij het inschakelen van een accountantskantoor is dat een accountant altijd over een permanente educatieverplichting beschikt. Deze verplichting zorgt er voor dat hij steeds op de hoogte moet zijn van alle relevante ontwikkelingen die zich binnen de markt hebben voorgedaan of nog voor zullen doen. Dit geldt niet in het minst op het gebied van wet- en regelgeving. Door er als ondernemer voor te kiezen om een accountantskantoor in te schakelen wordt er dus in de praktijk steeds voor gezorgd dat u altijd over de mogelijkheid beschikt om op de meest optimale wijze in te spelen op de actualiteit. Ook dit is uiteraard een niet te onderschatten voordeel.

  1. De beroeps- en gedragsregels van een accountant 

In tegenstelling tot bij verschillende andere beroepen is het zo dat een accountant zich te houden heeft aan een groot aantal strikte beroeps- en gedragsregels. Deze regels zorgen er voor dat u er te allen tijde zeker van kunt zijn dat uw accountant niet alleen integer, maar ook objectief en deskundig en discreet te werk zal gaan. Dit is een voordeel waar u zowel op kunt rekenen bij het onder de arm nemen van een individueel werkende accountant als een accountantskantoor.

  1. Zijn er ook nadelen om rekening mee te houden?

Eigenlijk zijn er geen echte nadelen verbonden aan het inschakelen van een accountantskantoor. Het spreekt alleen voor zich dat een beroep doen op een dergelijke partij in de praktijk uiteraard wel steeds bepaalde kosten met zich meebrengt. Het is dan ook steeds aan te raden om op voorhand even voor uzelf uit te maken of u deze kosten al dan niet kunt en wenst te betalen. Vaak is het dit gegeven dat er voor zorgt dat het inschakelen van een accountantskantoor uiteindelijk wel of niet gebeurt. 
Wilt u meer weten over de mogelijkheden? De ervaren medewerkers van Boekzo staan u graag te woord.

financieel

Een cursus beleggen volgen

Published by:

Hypotheek afsluiten -

Een cursus beleggen volgen is een hele goede start als u wilt gaan beleggen. Beleggen is namelijk moeilijker dan de meeste mensen denken. Beleggen wordt vaak in dezelfde zin genoemd met risico of geld verliezen. Dat komt doordat heel veel mensen weinig van beleggen weten en juist daardoor hoge risico’s nemen en dus geld verliezen.
Het volgen van een cursus beleggen kan hierbij al enorm helpen!

De risico’s van beleggen zonder kennis

Wanneer je begint met beleggen, worden er vaak vanaf het begin een aantal fouten gemaakt die de belegger tot ver in de toekomst kunnen volgen. De grootste fout die een belegger kan maken om te beginnen met beleggen met geleend geld. Leen nooit geld om te gaan beleggen! En al helemaal niet als je ook nog eens nieuw bent in het beleggen. De risico’s zijn dan al zo ontzettend hoog dat de druk de belegger vaak verkeerde keuzes doet maken. Het risico van beleggen zonder kennis is dat je soms te maken krijgt met hele vervelende verliezen die je niet zomaar meer terug kunt krijgen. De risico’s van beleggen zonder kennis zijn dat beleggers hun gevoel volgen en met de massa mee gaan. Ze investeren dan vaak te veel geld in riskante bedrijven met gevaarlijke hefbomen en raken vervolgens veel kwijt.

De voordelen van een cursus beleggen

Wanneer je helemaal nieuw bent in het beleggen heb je waarschijnlijk honderden vragen. En van sommige vragen weet je misschien niet eens dat je ze hebt! Er is zoveel te leren op het gebied van beleggen, dat je heel veel dingen nog over het hoofd ziet. Het grootste voordeel van een cursus beleggen is dat je leert om je hoofd koel te houden tijdens het beleggen en dus vooral rationeel te handelen. Zodra je met emotie gaat handelen ga je fouten maken en enorme risico’s nemen. Tijdens een cursus beleggen leer je dit af en word je dus al een stabielere belegger voordat je überhaupt begint! Een ander groot voordeel van het volgen van een cursus beleggen is dat je leert hoe je goede beleggingen kunt vinden. Niet elk bedrijf met een grote naam is persé een goede investering. Vooral niet als je voor de toekomst investeert. Het is dus goed om te weten waar je op moet letten wat belangrijk is! 

Een cursus beleggen: Voorbeelden van gemaakte fouten

Wanneer mensen beginnen met beleggen gaan ze vaak beleggen in de bedrijven die ze kennen. Dat is op zich heel goed, want dan weet je wat er in die bedrijven gebeurt of in welke markt ze zitten. Echter komt er veel meer bij kijken dan dat. Een voorbeeld was toen het bedrijf Uber op de aandelenmarkt kwam. Fans van dit merk gingen spontaan beleggen en stopten hele vermogens in dit bedrijf. Hierdoor piekte het de eerste dag, maar na een paar dagen zakte het helemaal in! Hoe kon dit? De eerste dagen klom het aandeel dankzij de populariteit, maar toen die over was, was het bedrijf overgeleverd aan de échte markt. En die was helemaal niet zo blij met Uber. Het bedrijf was volgens de echte investeerders namelijk helemaal niet geschikt genoeg. Als deze mensen, die nu enorm verloren op Uber, verder hadden gekeken dan de merknaam, hadden ze gezien dat het bedrijf er helemaal niet goed voor stond en de aandelenmarkt enkel een duik naar meer geld was. Neem contact op met het Beleggingsinstituut voor meer informatie over een cursus beleggen met een beperkt risico en een gezond rendement.

Algemeen

Schakel een deurwaarder in en voorkom betalingsachterstanden!

Published by:

Deurwaarder inschakelen

Veel mensen hebben bij een deurwaarder gelijk het idee dat hij een huis compleet leeghaalt. Toch is de realiteit anders. Als je een deurwaarder inschakelt betekent dat niet gelijk dat je de klos bent en dat hij geen kopje in de kast laat staan. Een deurwaarder zal altijd kijken naar de juiste oplossing en zolang jij als schuldenaar meewerkt zal het proces soepel en vriendelijk kunnen verlopen. Toch is een deurwaarder al weer een flinke stap verder dan een bijvoorbeeld een incassobureau. Een incassobureau gaat zonder gang naar de rechter te werk en een deurwaarder, daar is de gang naar de rechtszaal onvermijdelijk. Het komt elke onderneming maar ook elke consument wel eens voor dat we even krap zitten en die ene betaling net niet uitkomt. Toch kan dit voor bedrijven een vervelend proces zijn omdat zij ook op hun geld zitten te wachten. De uitkomst? Een deurwaarder inschakelen.

Betalingsachterstanden

Als onderneming doe je er alles aan om jouw klanten het beste werk aan te leveren. Als ondernemer wil en moet je daar uiteraard voor beloond worden en daarom gaat er snel na de verrichte dienst of geleverde product, een factuur uit. Een factuur heeft vaak een betalingstermijn van ongeveer een maand. Je hebt als consument een maand de tijd om te betalen. Veel mensen vergeten wel eens een factuur en na een maand krijgen zij dan een herinnering. Het grootste deel betaald de factuur direct en daarmee is de ondernemer blij, die heeft zijn geld, en de consument heeft aan zijn verplichting voldaan. Maar helaas zijn er ook gevallen waarin er niet wordt betaald en iemand een betalingsachterstand oploopt. Voor een ondernemer is dit bijzonder frustrerend. Hij/zij heeft zijn best gedaan en aan alle verplichtingen voldaan maar hij wordt hier niet voor beloond. 

Wat mag een deurwaarder?

Een deurwaarder heeft een stuk meer rechten dan bijvoorbeeld een incassobureau. Een deurwaarder is een ambtenaar aangesteld door de staat. Hij mag bijvoorbeeld beslag leggen op goederen maar ook opdracht geven tot de ontruiming van bijvoorbeeld een huis of bedrijfspand. Met gerechtelijke bevoegdheden gaat hij er alles aan doen om jou alsnog aan jouw betalingsverplichting te houden. Uiteraard doet de deurwaarder dit niet gratis. Alle proceskosten of kosten die een deurwaarder maakt komen voor de rekening van de schuldenaar. Eindstand is dat je alsnog aan je betalingsverplichting moet voldoen en daarbij ook nog eens fors meer geld kwijt bent aan bijkomende kosten.

Algemeen financieel Zakelijk

Waar moet je op letten bij het kiezen van ERP systeem?

Published by:

erp systeem

Er zijn verschillende soorten ERP systemen, de één uitgebreider dan de ander. Ook gebruikersvriendelijkheid per systeem kan sterk verschillen. Uiteindelijk wil je een ERP systeem hebben die goed aansluit op jouw bedrijf.

De prioriteit van stuklijsten

Stuklijsten (ook wel Bills o Materials (BOM) genoemd) vormen een belangrijk onderdeel binnen een bedrijf. Stuklijsten worden ook wel de bootschappenlijstje voor het inkopen van de productiematerialen genoemd. Maar deze stuklijsten zijn veel meer dan dat. Uiteindelijk zijn stuklijsten de basis voor de eindproducten. Alle informatie (zoals productie gegevens) worden hier vastgelegd. Stuklijsten worden veelal gebruik voor: voorraadmanagement, productieplanning, offertes enz.  

Cloud of On-premise?

Voorheen werd er veel gebruik gemaakt van On-premise. On-premise staat voor in bezit hebben van de omgeving waarin u werkt (op een eigen PC/laptop). Hierbij staat het programma dat je gebruikt geïnstalleerd op je PC. Tegenwoordig zijn er veel cloudoplossingen beschikbaar. Hierbij draait het systeem niet op een eigen PC maar bij een derde partij.

Voordelen On-premise

  • Lokaal netwerk/eigen beheer
  • Wanneer er geen internet beschikbaar is toch door kunnen werken
  • Eigen materialen (apparatuur).

Nadelen On-premise

  • Hoge eenmalige kosten
  • Storingsgevoelig
  • Upgraden kost vaak veel geld
  • Snel verouderd systeem

Voordelen Cloud

  • Snelheid van het internet hoog
  • Relatief lage kosten (per maand)
  • Geen grote kosten in 1 keer
  • Makkelijk opschalen

Nadelen Cloud

  • Niet volledig in eigen beheer
  • Altijd online werken
  • Gevoeliger voor hackers

ERP systeem combineren met andere systemen

ERP systemen kunnen meerdere systemen ingebouwd hebben (denk aan een CRM systeem bijvoorbeeld). Dit is niet bij elk systeem zo. Daarom is het belangrijk om goed na te denken of u dit bij het ERP systeem in wilt of dat er een mogelijkheid is om het nieuwe ERP systeem pakket te combineren met het huidige CRM systeem. Het is namelijk in veel gevallen zo dat het CRM systeem erg goed werkt momenteel en dat men daar niet van af wilt stappen.

Eerst de basis

Het is belangrijk dat het ERP systeem er voor zorgt dat eerst de basis beter wordt en dat je vervolgens gaat kijken naar de extra’s die het ERP systeem met zich meebrengt. Vaak kijken we al snel naar het geen wat het systeem allemaal extra kan maar wanneer een ERP systeem niet goed werkt voor jouw bedrijf/organisatie in de basis dan is het belangrijk om te overwegen of de extra’s zoveel toevoegen.

financieel

Creditcard aanvragen. Hoe gaat dat?

Published by:

Je creditcard aanvragen doe je door op de link te klikken onder ‘creditcard aanvragen’. Vervolgens kom je op de website van ABN AMRO. Je ziet een pagina over creditcards. Hier zijn de verschillende creditcards aangegeven zoals de ABN AMRO Credit Card, de ABN AMRO Gold Card en de ABN AMRO Studenten Card. Iedere kaart heeft zo zijn eigen voordelen. Vervolgens vind je informatie over de verschillende creditcards.

Als je verder scrolt vind je voordelen over de creditcard. Dat het bijvoorbeeld makkelijk is in het buitenland om auto’s te huren, je hotelkamer te reserveren, maar ook snel de tol te betalen. Je vindt daar ook een link over alle andere voordelen van de ABN creditcard.

Als je weer verder scrolt vind je informatie dat relevant is voor huidige creditcardhouders. Hier kan je je creditcard activeren. Je kan de tarieven bekijken of eventueel een extra creditcard aanvragen.

Tot slot vind je informatie over hoe je moet betalen met de creditcard, hoe je een vervangende Visa Card kan aanvragen, hoe je veilig kan betalen met de Mastercard en de Visa Card. En uiteraard informatie over hoe je contact kan opnemen met de ABN AMRO.

Je ABN creditcard aanvragen doe je door op de gele knop bovenaan de pagina te drukken. Vervolgens moet je inloggen bij ABN AMRO en spreekt de rest voor zich. Volg de stappen die gegeven worden en jouw Creditcard zit binnen mum van tijd in je portemonnee.

financieel

Werk harder, boekhoud smarter!

Published by:

Recent lazen we in een peiling op een forum van ondernemers, dat zo een beetje de grootste frustratie onder ondernemers de boekhouding is. De tijd die men hier in moet steken die men zoveel liever had gestoken in het bedrijf runnen zelf. Geen administratieve verplichtingen? Dan kan je beter in loondienst gaan werken, want helemaal ontkomen aan administratie kan nooit ook niet wanneer je het helemaal uitbesteed, aan het einde van de dag ben jij als ondernemer, de kopman of vrouw van het schip verantwoordelijk voor de aangifte die ingezonden wordt naar onze vrienden van de Belastingdienst. Gelukkig zijn er een aantal ontwikkelingen op boekhouding vlak die de tijd die men nodig heeft om de boekhouden netjes te verzorgen drastisch inkort. De belangrijkste tijd besparende functies zullen we hieronder toelichten.

Scannen en direct verwerken

Zeer handig met de boekhoudprogramma’s en apps van vandaag de dag is dat men bonnetjes en facturen middels de smartphone en tablet kan scannen en direct te laten verwerken in de boekhouding. Volgens zelfboekhouden.org, is dit o.a. mogelijk met de programma’s e-boekhouden en ook Informer biedt deze functionaliteit aan. Het is handig, je kunt in de winkel, tijdens het kopen van een pak A4 papier, direct het bonnetje inscannen, je hoeft niet te wachten totdat je thuis bent. Het bonnetje kan je dan direct weggooien. Zo blijft je onderneming zoveel mogelijk papierloos, en geen gehannes meer met de spreekwoordelijke schoenendoos vol bonnetjes en facturen.

Tip: https://zelfboekhouden.org/kennisbank-boekhouden/boekhouding/gratis-factuurprogramma/

Koppelingen en automatie

Alles wordt vroeg of laat geautomatiseerd, of we het nou hebben over zelf rijdende auto’s of in dit geval een boekhouding die zichzelf in orde maakt. Wordt een betaling verricht door een van je klanten op je zakelijke rekening, dan zal het boekhoudprogramma dit herkennen en de betreffende factuur in de administratie afvinken als zijnde voldaan. Zonder jou inbreng. Mocht de factuur al meer dan twee maanden bijv. openstaan dan zal het programma uit zichzelf een reminder sturen. Dit zijn het soort innovaties die wanneer je het bij elkaar optelt enorm veel tijd besparen.

De hierboven beschreven functionaliteit zit in principe in alle bekende boekhoudprogramma’s van vandaag de dag, zie voor meer opties, dit artikel. Welk programma je kiest is voornamelijk een kwestie van smaak, welke interface vindt je fijn. Gelukkig kennen de meeste programma’s een kosteloos proefabonnement, dus je kunt altijd proberen.

financieel

Financieel advies in Zaanstad

Published by:

Hypotheek afsluiten -

Veel mensen vragen zich af of een financieel adviseur het geld wel waard is. Maar als je een goede financieel adviseur hebt, verdient die zichzelf dubbel en dwars terug. Daar heb jij echt alleen maar profijt van! In dit artikel zetten we de voordelen van deskundig financieel advies in Zaanstad voor je op een rijtje.

Een financieel adviseur…

… voorkomt dat je onderverzekerd bent

Een financieel adviseur heeft een zorgplicht. Dat betekent dat hij altijd in jouw belang handelt. Als hij constateert dat je onvoldoende verzekerd bent, of je verzekering bij schade niet voldoende uitkeert om je kosten te dekken, kan hij je adviseren over wat je het beste kunt doen. Op die manier helpt hij onderverzekeren voorkomen.

Verzekeren

… voorkomt dat je oververzekerd bent

Onderverzekerd zijn is vervelend, maar oververzekerd zijn is natuurlijk ook niet de bedoeling. En het komt vaker voor dan je denkt. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je van plan bent een extra verzekering af te sluiten, maar dat dit in feite niet nodig is omdat een van je andere verzekeringen de kosten (gedeeltelijk) al dekt. Ook hier kan je financieel adviseur je over adviseren

… voorkomt te hoge maandlasten

Vaste lasten willen dragen is één ding, ze daadwerkelijk kunnen dragen is een tweede. Een financieel adviseur brengt al jouw vaste lasten in kaart. Het kan zijn dat die lasten hoger zijn dan je je eigenlijk kunt veroorloven. Misschien heb je wel te dure producten. In dat geval bekijkt je adviseur of je misschien voordeliger uit bent als je overstapt naar een andere verzekeraar, bank of dienstverlener. Dankzij de zorgplicht ben je altijd verzekerd van een advies dat aansluit op jouw persoonlijke situatie.

… helpt je om de meest flexibele producten te vinden

Bij het afsluiten van financiële producten staren veel mensen zich blind op lage maandelijkse tarieven. Natuurlijk, je wil niet te veel betalen. Maar juist de ‘goedkope’ producten bieden doorgaans zeer weinig flexibiliteit. En als jouw situatie ineens verandert en je door de starre voorwaarden van een contract geen kant meer op kunt, dan zijn die scherpe tarieven ineens niet zo aantrekkelijk meer. Als dit bij een energiecontract gebeurt is het vervelend, maar als het om je hypotheek gaat kan het ernstige gevolgen hebben. Een onafhankelijke hypotheekadviseur Zaanstad is dan ook zeker geen overbodige luxe.

… wijst je op de mogelijkheden tot overstappen bij betere oplossingen

Het kan heel goed zijn dat je op dit moment de juiste financiële producten hebt, die zowel qua tarieven als qua voorwaarden het best bij je passen. Maar de markt staat niet stil, en jouw leven ook niet. Het kan dus heel goed zijn dat er over twee jaar ineens veel betere oplossingen voor je zijn. Een financieel adviseur kan je ervan op de hoogte brengen wanneer hij constateert dat je beter af bent als je overstapt naar een ander product.

Hypotheek afsluiten -

… biedt hulp bij schade

We hopen allemaal dat we nooit gebruik hoeven te maken van onze verzekeringen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. En als er ooit wat gebeurt, is het wel zo fijn als je iemand kunt bellen die precies weet waar je dan recht op hebt en wat je moet doen. Een financieel adviseur kan je helpen en zorgen dat alles snel en correct wordt afgehandeld. En als je niet krijgt waar je recht op hebt? Dan schiet je financieel adviseur te hulp. Nogmaals, hij handelt altijd in jouw belang. Niet in het belang van verzekeraars, banken en andere dienstverleners!

… is een vertrouwt aanspreekpunt

Je vertrouwt je financiële zaken natuurlijk niet aan de eerste de beste toe. Maar met een vaste financieel adviseur heb je altijd iemand achter de hand die bekend is met jouw situatie en omstandigheden. Iemand die jouw gegevens up-to-date houdt en aan de bel trekt als er iets is. Iemand die bereikbaar is wanneer jij hem nodig hebt. En dat is veel meer waard dan het bedrag dat je hem betaalt.

Algemeen

Hulp met financiële zaken nodig?

Published by:

Een onderneming starten is vaak een lastige taak. Het is uiteraard een mooi idee, met hopelijk een mooi toekomst perspectief. Helaas is dit niet iets wat zomaar op je pad komt. Hier moet je lange dagen voor maken en krijg je een volle agenda. Je zult je voornamelijk vergissen hoeveel werk dit is in de aankomende jaren. Daarbij moet er ook ontzettend veel administratief werk worden geleverd. Het constant precies bijhouden van overzichtelijke financiële die voldoet aan de huidige regelgeving vergt kostbare tijd. Het accountantskantoor Ede kan dit met zijn gespecialiseerde accountants feilloos regelen voor u.

Deze gespecialiseerde accountants kunnen u voorzien van gericht advies op diverse vlakken. Denk maar bijvoorbeeld aan fiscaal advies, accountantsverklaringen, jaarrekeningen, belastingaangiften, rapportages en uiteraard de financiële administratie. Daarbij kunnen zij ook duidelijk aangeven wat ze voor u kunnen betekenen en wat ze kunnen bijbrengen voor u in de toekomst. Dit alles zorgt voor een sterke samenwerking van twee kanten. Hierdoor komt geen enkele partij voor verrassingen te staan. Kortom, BVR advies zorgt ervoor dat u ten allen tijde weet waar uw organisatie aan toe is.

Het liefst regelen wij zaken face-to-face, oftewel een persoonlijke benadering. Zo kunnen beide partijen meekijken vanuit elkaars perspectief. Hierdoor kunnen wij ook de allerbeste service leveren en zowel gericht als praktisch advies geven. Omdat BVR advies beschikt over een groot scala aan specialisten hebben wij alle kennis in huis op het gebied van accountancy en kunnen hierdoor een geschikt antwoord voor u formuleren. Ongeacht wat uw vraag ook zal zijn.

Een boekhouder Arnhem houdt een complete en overzichtelijke financiële administratie bij. Dit verlaagt de stress en onzekerheid bij u. U wordt dus constant voorzien van deskundig advies en daarbij kunt u de administratie gerust aan ons overlaten. Meer informatie? Kijk dan op de website van BVR advies.