financieel

WOZ bezwaar, het overwegen waard

Published by:

Elk jaar ontvang je van de gemeente de WOZ-waarde van je woning of onroerende zaak in een zogenaamde WOZ-beschikking. Het behoort daarbij tot de mogelijkheden om zelf ook een globale berekening van de WOZ te maken, mocht je twijfels hebben over de beschikking die je hebt ontvangen. Steeds meer mensen dienen bij twijfel een WOZ bezwaar in, als zij de WOZ-waarde in de beschikking te hoog vinden.

Wat houdt de WOZ in?

De afkorting WOZ staat voor wet Waardering Onroerende Zaken en bevat de waarde van je woning of andere onroerende zaak. Deze ontvang je elk jaar, waarbij 1 januari van het voorafgaande jaar wordt gehanteerd als peildatum. De gemeente berekent de WOZ-waarde elk jaar opnieuw, en bepaalt aan de hand van de WOZ-waarde tevens de hoogte van de belastingen die je moet betalen. Het kan echter zijn dat de gemeente een andere beeld heeft van de hoogte van de WOZ-waarde dan jijzelf. In dat geval kun je een WOZ bezwaar indienen om deze bij te laten stellen.

Opbouw WOZ-Waarde

Zoals gemeld is de gemeente verantwoordelijk voor het bepalen van de hoogte van de WOZ. Ze kijkt hierbij naar een aantal zaken. Allereerst is de locatie of ligging van het pand van belang. Daarnaast wordt vanzelfsprekend gekeken naar de oppervlakte en de inhoud van de onroerende zaak. Tot slot kijkt de gemeente naar de verkoopcijfers van vergelijkbare panden in hetzelfde gebied. De gemeente heft na de waardebepaling van de WOZ rioolbelasting, waterschapsbelasting en onroerende zaakbelasting. Daarbij heft de Belastingdienst inkomstenbelasting. Hoe hoger de ingeschatte WOZ-waarde is, hoe hoger de af te dragen belastingen zijn. Dit is de belangrijkste reden waarom eigenaren van onroerend goed een Woz bezwaar indienen.

Het WOZ Waardeloket

Als je over wil gaan tot een bezwaarprocedure omdat je het niet eens bent met de ontvangen WOZ-waarde, dan kan het WOZ Waardeloket je hierbij helpen. Via dit kanaal kan eenvoudig de waarde van vergelijkbare woningen en/of onroerende zaken worden geraadpleegd. Dit is overigens wel gelimiteerd, dus het is zaak om de relevante panden te selecteren. Je vindt in het WOZ Waardeloket de WOZ-waardes, het bouwjaar en de inhoud en oppervlakte van de panden die je opzoekt. Let wel: deze gegevens zijn uiteindelijk ook afkomstig van de betreffende gemeente. 

Woz bezwaar zinvol?

Behalve het WOZ Waardeloket zijn er nog enkele manieren om zelf de hoogte van de WOZ-waarde te bepalen (deels betaald, deels kosteloos). Als je op basis van deze zaken de hoogte van je WOZ te hoog vindt, dan kun je bezwaar indienen bij de gemeente. Let er hierbij op dat je bezwaarschrift binnen zes weken na ontvangst van de WOZ-beschikking bij de gemeente moet zijn ingediend. Veel mensen vinden een dergelijke bezwaarprocedure te veel heisa. Het wordt echter online steeds makkelijker om een bezwaar in te dienen via de online diensten van de gemeente. Daarbij worden bezwaren, mits goed beargumenteerd, regelmatig gehonoreerd. Je kunt hiermee honderden, soms duizenden Euro’s per jaar aan belastinguitgaven besparen. Het moge dus duidelijk zijn dat, bij twijfel over de correctheid van je WOZ-waarde, een WOZ bezwaar erg zinvol kan zijn.

Laat je verder informeren via www.bezwaarmaker.nl, bekijk de mogelijkheden van een WOZ bezwaar en bespaar je mogelijk veel geld!

financieel

Een prepaid creditcard kan erg handig zijn!

Published by:

creditcard

Steeds meer mensen bestellen materialen op het internet. Dit is eenvoudig en kost over het algemeen minder geld. De meesten gebruiken voor het bestellen van producten iDeal. Het nadeel hiervan is dat je niet verzekerd bent tegen bijvoorbeeld oplichting. Daarnaast kun je niet bij elke site gebruik maken van iDeal. Een betalingsmethode waarbij je wel verzekerd bent tegen oplichterij, is betalen met een creditcard.Mede hierdoor kiezen sommige bedrijven ervoor om alleen een betaling per creditcard goed te keuren. Als je nou niet zit te wachten op kosten die achteraf komen, kun je gebruik maken van een prepaid creditcard. Een prepaid creditcard levert ten opzichte van een creditcard op naam meerdere voordelen op.

creditcard

Een prepaid creditcard is ideaal

Op meerdere sites is het verplicht om met een creditcard te betalen. Het is hierbij erg vervelend als je de aankoop niet kunt doen omdat je geen creditcard hebt. Met een  prepaid creditcard hoeft dit niet meer het geval te zijn. Het grote voordeel van een prepaid creditcard is dat je niet voor onverwachte kosten komt te staan. Zo kun je het bedrag uitgeven dat je op de creditcard hebt staan, maar meer ook niet. Wanneer je van jezelf weet dat je moeite hebt met het beheren van je geld, is de prepaid variant dé oplossing. Daarnaast is het ook een goede zet om te kiezen voor een prepaid creditcard wanneer je denkt dat je deze niet vaak zult gebruiken. Zo kun je er eenmalig geld op storten en daarna een tijd in je kast laten liggen. Er zijn dus meerdere redenen om voor een prepaid creditcard te kiezen. Wel is het hierbij van groot belang dat je de juiste aanschaft. Kijk daarom goed naar de voorwaarden die aan deze prepaid kaart verbonden zijn. 

financieel Zakelijk

Ga voor de beste partner in boekhouding!

Published by:

Freelance factoring

Op zoek naar een boekhouder in Rotterdam? Kies niet zomaar voor een boekhouder Rotterdam, kies voor een betrouwbare en ervaren partner! Wie dit doet, bespaart zichzelf een hoop onnodige rompslomp met de administratie. Hierbij mogen er geen fouten worden gemaakt en moet alles precies kloppen. Het is belangrijk dat er gebruik wordt gemaakt van moderne methodes om de boekhouding mee te doen. Gemakkelijker een goede boekhouder vinden in Rotterdam is gelukkig niet moeilijk. 

Kies voor een boekhouder met een zeer positieve reputatie


Niemand zit te wachten op problemen met de boekhouding. Kies daarom voor een boekhouder met ruime ervaring een zeer goede reputatie. Kiezen voor zo’n professionele boekhouder Rotterdam is een aanrader voor iedereen. Wie gebruik maakt van zo’n vakbekwame en moderne boekhouder wordt een hoop werk uit handen genomen. Steeds vaker zijn er moderne technieken en speciale boekhoudkundige programma’s om de boekhouding mee uit te voeren. Vroeger ging de administratie en belasting nog met de hand. Tegenwoordig worden administratie en belastingzaken op moderne wijze uitgevoerd. Dit is een stuk efficiënter in allerlei opzichten. Zowel voor de klant als voor de boekhouder is het een aanwinst om gebruik te maken van innovatieve methoden. 

Maak gebruik van de nieuwste methodes voor boekhouding


Het Nederlandse belastingstelsel zit zeker niet gemakkelijk in elkaar. Dit is erg veelzijdig en complex. De vele regels en wetten die er zijn, maken het voor buitenstaanders vaak moeilijk te begrijpen. Gebruik van moderne manieren om de boekhouding te doen zorgt voor extra snelheid, nauwkeurigheid en zorgt voor minder kosten. Kiezen voor een professionele boekhouder zorgt dus voor zowel tijdbesparing als minder kosten voor de boekhouding. Nieuwe boekhoudmethodes kunnen zorgen voor een betere en duidelijkere administratie. 

Laat alle administratieve zorgen wegnemen!


Waarom zou men kiezen voor een boekhouder in Rotterdam zonde de juiste ervaring of middelmatige reputatie? Ga voor de beste boekhouder Rotterdam en bespaar een hoop tijd en geld. Dit dus zonder dat het de kwaliteit van de boekhouding negatief beïnvloed. De administratie Rotterdam uitbesteden aan een professionele partij, dit is een aanrader! Controleer zelf de reputatie om zeker te zijn dat dit voldoet aan de gestelde eisen. Iedereen kan gemakkelijk zelf een goede boekhouder vinden in Rotterdam. Bekijk de reviews van andere klanten. Ga niet zomaar voor administratie Rotterdam, kies voor de beste!

Algemeen

CFD brokers, wat kunnen ze voor je betekenen?

Published by:

Er bestaan op de markt tegenwoordig tal van verschillende soorten brokers. Eén van deze brokers zijn de zogenaamde CFD brokers. Het gaat hierbij om een partij die er zoals de naam reeds laat vermoeden voor heeft gekozen om de CFD beleggingsproducten aan te bieden aan haar klanten of beleggers. Deze beleggingsproducten genieten tegenwoordig van een ongelooflijke populariteit waardoor heel wat mensen op zoek gaan naar een geschikte broker om een belegging bij te kunnen doen in CFD’s. Geldt dat ook voor jou? Verdiep je dan zeker even in de informatie op deze pagina en kom alles te weten over CFD brokers!

Wat zijn CFD’s precies? 

CFD’s zijn eigenlijk vrij moderne beleggingsproducten die toch wel iets anders werken in vergelijking met bijvoorbeeld gewone aandelen. Voor CFD’s geldt dan ook dat het eigenlijk louter en alleen producten zijn die zich richten op het volgen van de koersen van de onderlinge aandelen. Belangrijk om hierbij rekening mee te houden is ook dat CFD’s werken met een zogenaamde hefboom. Het is mede door het gebruik van deze hefboom dat het mogelijk is voor mensen met een eerder bescheiden budget om in te kunnen stappen. Let wel, elke koersbeweging weegt ook door deze hefboom dubbel zo zwaar door. Verdiep je dus zeker even goed in het principe van CFD’s voordat je je aanmeld bij één van de CFD brokers.

Beleggen in CFD’s bij CFD brokers 

Zou jij ook graag een belegging willen doen in CFD’s? In dat geval is het, het eenvoudigst om daarvoor een beroep te doen op een gespecialiseerde CFD broker. Het gaat hierbij om een partij die ervoor heeft gekozen om zich specifiek te richten op het aanbieden van deze beleggingsproducten. In principe zou je er ook voor kunnen kiezen om in CFD’s te gaan beleggen bij een meer algemene broker, maar de kans is groot dat je dan niet kan rekenen op de meest interessante voorwaarden. Wil jij wel met absolute zekerheid kunnen rekenen op de meest interessante opties voor wat beleggen in CFD’s via het internet betreft? Dan zal je kunnen vaststellen dat je er eigenlijk niet onderuit komt om te gaan beleggen bij een gespecialiseerde CFD broker. Let op, alle handelingen die je wenst uit te voeren kan je in principe volledig zelf doen via het platform dat wordt aangeboden. 

Hoe interessant zijn CFD brokers in de praktijk?

Gedurende lange tijd werd er door veel mensen gedacht dat beleggen voor hun niet geschikt was. In het bijzonder de vaak torenhoge inleg die werd vereist lag daarvan aan de basis. Tegenwoordig kan er worden vastgesteld dat dit niet langer het geval is en daar hebben CFD’s zeker en vast voor gezorgd. Bij CFD brokers is het dan ook in de praktijk reeds mogelijk om in te stappen voor een zeer bescheiden bedrag. Je moet er als CFD belegger uiteraard wel rekening mee houden dat je een groter risico loopt in vergelijking met bijvoorbeeld aandelen. De vaak enorme volatiliteit die van toepassing is bij CFD’s zorgt er dan ook voor dat deze beleggingsproducten in principe louter en alleen zijn voorbehouden voor ervaren beleggers.

Algemeen

De koop van je woning vastleggen

Published by:

Als je de koop van een nieuwe woning wil vastleggen moet je een aantal dingen weten. Het vastleggen van een koopwoning gebeurd altijd bij een notaris. Een notaris kan de koop van een woning voor je regelen. Er wordt een akte opgesteld die door alle partijen moet worden getekend om de koop officieel te maken. Naast het regelen van een geldige koopovereenkomst kun je nog meer regelen bij een notaris zoals? 

Transportakte

De notaris zal de koopovereenkomst tot in de puntjes controleren en er voor zorgen dat de juiste persoon op de dag van overdracht de nieuwe eigenaar van de woning wordt. Mochten er fouten of onduidelijkheden worden aangetroffen in de koopovereenkomst dan zal dit eerst besproken worden met beide partijen om op zoek te gaan naar een oplossing. Soms is de oplossing simpel, soms is daar iets meer tijd voor nodig. Daarnaast zorgt een notaris ook voor een registratie in Het Kadaster. 

Hypotheekakte

Voor je een hypotheek kunt afsluiten dien je een aantal gegevens en documenten te kunnen tonen zodat er een  hypotheekakte opgesteld kan worden. Voor het opnemen van een hypotheek moet er vooraf een hypotheekakte opgesteld worden. Een notaris kan dit voor je regelen. In een hypotheekakte worden afspraken beschreven zoals het onderpand, de hypotheekrente, verplichte verzekeringen etc. Voordat je een hypotheekakte hoeft te tekenen zal een notaris deze met je doornemen. Op dit moment kun je nog allerlei vragen stellen om op de hoogte te zijn van de situatie. 

Tips bij het vinden van een notaris:

  1. Een notaris in je omgeving maakt het makkelijker om afspraken te maken en elkaar te bezoeken om dingen door te spreken.
  2. Vergelijk verschillende notarissen en vraag offertes op om een goede vergelijking te maken. 
  3. Vind een notaris waar je een goed gevoel bij hebt en je alle vragen kunt stellen

Hypotheekadvies nodig? Ben je op zoek naar een goede hypotheekadviseur? Voordat je overgaat op de koop van een woning is het handig om te weten waar je aan toe bent. Het kan dus handig zijn om langs te gaan bij een hypotheekadviseur. Een hypotheekadviseur kan je de beste advies geven over kosten en hypotheekvragen. Weber HV in Elst is een ervaren hypotheek adviseur waarbij je alle vragen kunt stellen over een hypotheek voor een woning. Daarnaast zijn er overal op internet rekentools te vinden die een indicatie geven hoeveel hypotheek je op kunt nemen op basis van je salaris.

financieel

Wat kan overstappen.nl voor jou betekenen

Published by:

Er zijn veel redenen waarom mensen behoefte hebben aan wat extra geld. Denk bijvoorbeeld aan een verbouwing of een verduurzaming van je eigen woning, het inrichten van de kinderkamer, het kopen van die motor of dat andere buitenkansje wat zich nu voordoet. Geld lenen is een middel om deze wensen versneld in vervulling te laten gaan. Soms met de achterliggende gedachte dat je het geïnvesteerde geld snel terugverdiend door bijvoorbeeld besparing op je energierekening zoals bij het kopen van zonnepanelen of warmtepomp. Soms omdat je gewoonweg gelukkiger wordt nu je die aankoop alvast kunt doen. Zolang je even goed nadenkt voor het afsluiten van een lening, de voorwaarden in de gaten houdt en een goede vergelijking doet, kun je geen kat in de zak kopen. Er is altijd een lening verkrijgbaar die precies bij jou en je doel past.

Overstappen.nl helpt je de juiste lening te vinden

Overstappen.nl vertegenwoordigd een groot aantal kredietverstrekkers. Het doel daarbij is om iedereen die een lening wenst te laten profiteren van het vergelijken van leningen. Zo sluit je namelijk simpelweg de meest voordelige lening af. Door de vergelijker te gebruiken en je wensen in te vullen creëer je een eerlijk en betrouwbaar advies. Vervolgens kun je precies die lening kiezen die aansluit bij jouw wensen en behoeftes. Het afsluiten van een lening gaat overigens geheel online, je hoeft er niet de deur voor uit.

Geld lenen in een paar duidelijke stappen

Bij Overstappen.nl vraag je eenvoudig online een lening aan en weet je snel of je aanvraag akkoord is. Dankzij de vergelijker weet je inmiddels welke lening het beste bij je past. Je weet ook hoeveel je kunt lenen en wat de rentetarieven, de looptijd en de maandlasten zijn. Je vult de gevraagde gegevens in en verstuurd de aanvraag. Als je aanvraag door de kredietverstrekker wordt goedgekeurd ontvang je een vrijblijvende offerte terug. Als jij vervolgens akkoord gaat met de offerte, dan wordt je aanvraag door de gekozen kredietverstrekker beoordeeld. Soms moet je dan nog wat documenten aanleveren zoals een loonstrook of een intentieverklaring vanuit de werkgever. Als alles klopt, stort de kredietverstrekker direct het geld op je rekening en kun jij je doel gaan waarmaken.

Hoeveel kan ik lenen?

Het leenbedrag wordt door de kredietverstrekker afgestemd op basis van je persoonlijke situatie. Een lening is dus maatwerk. Aan de hand van verschillende gegevens stelt de kredietverstrekker het maximale leenbedrag vast. Factoren die beslissen hoeveel je kan lenen zijn onder andere:

– Hoogte van het inkomen

– Leeftijd

– Type dienstverband

– Gezinssamenstelling

– Openstaande leningen en BKR coderingen

financieel

Hulp om van je schulden af te komen

Published by:

Schuldhulpverlening

Het loopt niet altijd zoals je wilt op financieel gebied, je raakt je baan kwijt of nog erger een scheiding waardoor je in de financiële problemen komt. De Schuldhulpverlening lijkt nog de enige optie om weer gezond financieel te worden. Maar hoe start je dat op en gaat dat in zijn werk? Deco is een instantie die je helpt om het hele traject op te starten, zij bemiddelen ook met de schuldeisers om tot een akkoord te komen zodat je na verloop van tijd weer schuldenvrij bent.

Schuldhulpverlening

De eerste stappen die je zet

De eerste stap die je zet is natuurlijk de moeilijkste, je moet toegeven dat je er niet meer uitkomt. Na de aanmelding wordt het minnelijk traject ingegaan, dit betekent dat al je schulden in kaart worden gebracht. Schuldeisers worden op de hoogte gebracht, tevens wordt er een voorstel gedaan voor het traject om af te betalen. Gaan de schuldeisers niet akkoord dan is een stap naar de rechter helaas onvermijdelijk. Hier wordt gevraagd om een oplossing om toch tot een werkbare situatie te komen.

Schuldhulpverlening

Wanneer is het traject echt begonnen

Pas als alle schuldeisers akkoord zijn gegaan is het traject echt begonnen. Als er een schuldeiser niet akkoord gaat dan gaat het traject niet door.Het kan dan voorkomen dat een dwangakkoord tot stand moet komen, ook de weg naar het wettelijke traject kan worden gevolgd. Hierbij doet de gemeente een verzoek, de schuldhulpverlening zal je adviseren en bijstaan tijdens het project. De rechter bepaalt welke verplichtingen je hebt als je wordt toegelaten.

Zakelijk

Het leasen van een tesla model X, een slimme set?

Published by:

Het elektrisch rijden wordt meer en meer geïntegreerd. Natuurlijk een goede zaak, elektrische auto’s zijn beter voor het milieu, maken amper geluid en doen vandaag de dag niet meer onder qua snelheid en model ten aanzien van de auto’s op fossiele brandstoffen. De ultieme elektrische auto blijft toch wel de Tesla. Dit merk heeft als eerste het elektrisch rijden naar het niveau getild waarop we zaten te wachten. De actieradius en de snelheid van deze wagens leggen de bestuurder nauwelijks nog grenzen op.

Steeds meer laadpunten en een hoge actieradius zorgen voor meer elektrische auto’s

Met een Tesla kunt u gemiddeld al zo’n 500 kilometer afleggen voor u deze auto even moet opladen. Het opladen op een snel laadstation gaat daarbij zo snel dat u na een snelle lunch en een overheerlijke kop koffie alweer uw weg kunt vervolgen. Deze laadpunten zijn tegenwoordig door het hele land verspreid en u hoeft dus niet lang te zoeken naar een plekje waar u de elektrische auto even kunt opladen.

De aankoopprijs van een Tesla Model X of een andere elektrische auto

Iedereen weet dat het opladen van een elektrische auto vele malen minder kost dan het tanken van een auto op een fossiele brandstof. Daar komt nog bij dat u voor een elektrische auto geen wegenbelasting hoeft te betalen omdat deze goed is voor het milieu. Ook het onderhouden van een elektrische auto is goedkoper. Dankzij de elektromotor zijn er minder draaiende en bewegende delen in de wagen aanwezig dat de kans op slijtage ook aanzienlijk verminderd. Helaas is er één tegenvaller, juist door deze technische, milieuvriendelijke elektromotor wordt de aanschafprijs van een elektrische auto omhoog gedreven. Een elektrische auto kopen is dus op het eerste gezicht veel duurder dan het kopen van een gelijksoortige auto met fossiele brandstof. De oplossing is leasen! U hoeft dan het aankoopbedrag niet te betalen terwijl u wel gebruik kunt maken van een gloednieuwe en goedkoop rijdende elektrische auto. Momenteel is het leasen van een Tesla model X ook al mogelijk!

Waarom kiezen voor een Tesla Model X

Het leasen van een Tesla model X doet u omdat u graag gebruik wilt maken van een luxe elektrische auto die voorzien is van alle gemakken. Daarbij komt de Tesla Model X uit de test met de hoogste scores op veiligheidsgebied. Wanneer er gekeken wordt naar bijvoorbeeld de snelheid waarmee de Tesla Model X kan optrekken, dan is het zelfs zo dat er maar weinig voertuigen op de wereld zijn die hieraan kunnen tippen. Dit is natuurlijk ook te danken aan de nieuwe mogelijkheden die elektrische aandrijving met zich meebrengt. Het rijden in de Tesla Model X is dus leuk, prettig en veilig!

Zakelijk

Wees voorbereid met fiscaal en financieel advies

Published by:

fiscaal en financieel advies

Bereid je goed voor met fiscaal en financieel advies. Het is goed dat je je eigen zaken goed op orde hebt, maar het is ook belangrijk dat jij weet wat de voordelen zijn als je hulp kunt krijgen. Niet iedereen weet dat het kan, maar je kunt je vragen altijd aan ons stellen en dan voorzien wij je graag van advies op maat. Dit kan net hetgeen zijn wat jij en je bedrijf nodig hebben om er beter uit te komen. Maar ook is het voor jou prettig om te weten dat jij er niet alleen voor staat. Het geeft je wat meer houvast en je weet ook dat als er wat gaande is, dat je je vragen elders neer kunt leggen zoals bij ons. Deze kunnen wij dan voor jou uitzoeken en beantwoorden en dit kost jou dan veel minder tijd. Je kunt je aandacht dat bij je bedrijf houden en zo wordt alles toch geregeld voor je.  

fiscaal en financieel advies

Goed fiscaal en financieel advies

Steeds meer mensen winnen fiscaal en financieel advies in. Dit is alleen maar goed want je kunt er alleen maar van leren. Regels veranderen continu en wij zijn daarvan op de hoogte. Deze lichten wij dan graag aan je toe en zo weet jij ook wat de voordelen voor jou zijn! Hoe kan jouw bedrijf er nog sterker van worden? Wij kijken er graag naar en zien het als een uitdaging om daar aan mee te mogen werken.

fiscaal en financieel advies
Zakelijk

Ideeën voor verbeteringen in je bedrijf

Published by:

Af en toe sta ik er even bij stil en dan kan ik het eigenlijk even niet geloven. Zeker als ik terugdenk aan de begintijd, hoezeer ik gezwoegd heb en zeker ook de fouten die ik heb gemaakt. Maar ik heb behoorlijk wat doorzettingsvermogen en na jaren hard werken durf ik inmiddels wel te zeggen dat het goed gaat met mijn bedrijf. Sinds drie jaar is er zelfs sprake van behoorlijke groei. Inmiddels heb ik zeventien mensen in dienst en gaan we binnenkort verhuizen naar een ander pand. Een paar jaar geleden waren we ook verhuisd, maar inmiddels is waar we nu zitten ook te klein geworden. De verwachting is namelijk dat de groei zal doorzetten en we komend jaar nog een paar mensen erbij nodig zullen hebben. Het is het scenario dat ik zo ongeveer voor ogen had toen ik begon, maar toch is het dan heel bijzonder als je jaren later ineens beseft dat je daar bent. En dan komt de vraag: hoe nu verder? Want ik wil niet verslappen, maar blijven verbeteren en groeien. Ik hou altijd een lijstje in mijn telefoon bij van dingen die me te binnen schieten en waar ik wat mee wil. Graag deel ik een paar van die ideeën, want misschien helpt het jou ook verder met je eigen bedrijf.

Communicatie met meer kleur

Een van de dingen waarvan ik denk dat we het beter kunnen, is onze communicatie naar buiten toe. Nu zijn we nogal zakelijk en praktisch en ik denk dat het tijd wordt er meer gevoel in door te laten klinken, zodat we ons kunnen onderscheiden van concurrenten. Het is toch wel belangrijk een verhaal te hebben als bedrijf. Dat we in onze taal en het beeld dat we uitstralen een duidelijke boodschap over wie wij zijn, wat we doen en wat we van plan zijn. Ik vind ons nu nog wat kleurloos. Daarom wil ik binnenkort een brainstormsessie met een paar van mijn topmensen houden om die missie te gaan formuleren. Vervolgens wil ik er ook die lijn doortrekken naar onze communicatiekanalen. Wellicht is het nodig een nieuw logo te laten ontwerpen, de website in een ander jasje te steken qua kleuren en indeling en de webteksten te herschrijven.

Nieuwe leverancier

Ook wil ik even kritisch naar onze leveranciers kijken en bepalen of we tevreden zijn of dat het tijd is over te stappen. Het gaat me daarbij niet alleen om het besparen van geld, maar vooral ook of de kwaliteit geleverd wordt die we mogen verwachten voor het bedrag dat we betalen. Ik kwam op dat idee, omdat ik niet tevreden ben over de partij die op het moment nog ons bedrijfsafval ophaalt. Meerdere keren is het nu voorgekomen dat een volle afvalcontainer eindeloos bleef staan. We hebben dit gemeld en er is beterschap beloofd. Toch blijft het probleem voorkomen. Ik gun de opdracht dan liever aan een bedrijf dat goede service levert en gewoon zoals afgesproken een afvalcontainer ophaalt. Ik weet zeker dat er bedrijven zijn die zowel hun eigen bedrijf als hun klanten serieus nemen en er dus waarde aan hecht afspraken na te komen. Het is daarom tijd om over te stappen naar een andere leverancier. De verhuizing straks is daar een perfect moment voor. Dit zijn dus zo van die ideeën die mij dan te binnen schieten. Ik hoop dat het jou ook inspireert om af en toe de balans op te maken en kijken of je tevreden bent met hoe alles gaat en waar verbetering nodig is. Ik wens je groei toe met je bedrijf!