Vervoer

Welke gegevens kun je krijgen met een RDW check?

Published by:

In het vorig artikel hebben we gezien wie de RDW is en wat de taken van de RDW zijn. De RDW is namelijk een bestuursorgaan die zich bezig houdt met de registratie van voertuigen behandelt en beheert. Bepaalde gegevens van de voertuigen die geregistreerd staan, zijn toegankelijk voor publiek en iedereen die er voordeel aan heeft. Door de strenge regelgeving van de RDW hebben heel veel mensen vertrouwen in hun.

Bij de RDW heb je als burger dus de mogelijkheid om een kentekencheck te doen. Dit hoeft natuurlijk niet perse bij de RDW te gebeuren, maar het kan ook bij een van de RDW-erkende websites. Zo kun je een RDW check op deze website laten doen. Met een kentekencheck kun je dus de gegevens van een voertuig laten controleren. Dit is erg handig voor wanneer je een tweedehandse auto wilt aanschaffen. Maar waarom zal dat zo zijn? Wanneer je een tweedehandse auto wilt aanschaffen kun je niet met het blote oog zien als deze is gestolen of als de kilometerstand teruggedraaid is. Het kan ook zo zijn dat de verkoper niet eerlijk tegenover jou is. Met de kentekencheck kun je dus achter alle informatie komen die je wilt weten.

Bij het uitvoeren van een RDW kentekencheck kom je achter de volgende informatie:

  • De kleur van het voertuig.
  • Het model van het voertuig.
  • Het merk van het voertuig.
  • Wat voor soort voertuig het is.
  • Het onderhoudsverleden.
  • Het schadeverleden.
  • Eigenarenhistorie
  • Is de auto WA-verzekerd.
  • Wanneer vervalt de APK-keuring
  • Bouwjaar van het voertuig.
  • is het voertuig opgegeven als “gestolen”.
  • De dagwaarde van het voertuig.

Er zijn nog meer aspecten waarover je informatie kan winnen. Het is daarom altijd verstandig om een RDW kentekecheck te laten uitvoeren. Op deze manier kan niemand je voor de gek houden.

financieel

Kosten payroll

Published by:

Heeft u een eigen onderneming en wilt u zich liever niet bezighouden met financiële en juridische zaken rondom het werkgeverschap? U kunt er dan voor kiezen om dit uit te besteden aan een payroll specialist. Dit houdt in het kort in dat deze het werkgeverschap op zich neemt. Dit kan diverse voordelen opleveren, want hierdoor creëert u bijvoorbeeld u meer vrijheid, heeft u geen werkgeversrisico’s, kunt u genieten van maximale flexibiliteit, hoeft u geen personeelsadministratie bij te houden en kunt u uitgaan van goed werkgeverschap en optimale binding.

Kosten payroll

Natuurlijk zit er wel een prijskaartje aan een samenwerking met een payrollorganisatie. We snappen het dat u voordat u een samenwerking aangaat met een partij, u eerst wilt weten met wat voor kosten u rekening moet houden. Het tarief waaruit een payrolldienstverlening is opgebouwd, bestaat uit diverse componenten en verschilt per situatie en payrollaanbieder. Wij bevelen PRO Payroll aan om uw backoffice aan uit te besteden. Dit bedrijf hanteert een transparante werkwijze en is altijd hanteert altijd een factor maal het brutoloon per werknemer. Het bedrag kan per onderneming verschillend uitvallen. Daarbij geldt dat er voor freelancers andere regels gelden dan wanneer u bijvoorbeeld eigenaar bent van een grote onderneming. Hoe dan ook: het grote voordeel van PRO Payroll is dat u de tarieven eenvoudig en snel online kunt opvragen. Zo heeft u vandaag nog inzichtelijk met welke kosten u rekening moet houden waardoor u wellicht nog op korte termijn een samenwerking aan kunt gaan met een payrollonderneming, waardoor u zelf meer tijd over houdt voor andere belangrijke zaken.

Meer weten over kosten payroll?

Lijkt het u ook een goede uitkomst om samen te werken met een payrollorganisatie? Maar wilt u eerst meer weten over de kosten? Of heeft u nog andere vragen? Neem dan gerust contact op met PRO Payroll en ontdek wat de mogelijkheden zijn. Zo heeft u nog op korte termijn inzichtelijk met welke kosten u rekening moet houden als u graag wilt samenwerken met deze payroll onderneming.

Zakelijk

Met zekerheid zelf een kloppende aangifte naar Intervat sturen

Published by:

Bij Intervat dien je verschillende documenten in die belangrijk zijn voor de administratie van je bedrijf. Van al die documentatie is de aangifte van de BTW degene die het vaakst terugkomt. Afhankelijk van het soort bedrijf dat je hebt dien je maandelijks of per kwartaal je aangifte in. En dat kost een hoop tijd. Bespaar jezelf een hoop moeite en houd meer tijd over met Yoursminc.

Aangiften indienen bij Intervat automatiseren

Zeker als je er niet zo in thuis bent is het indienen van een aangifte een verschrikkelijke taak waarbij je niet eens weet of de aangifte wel klopt. Daarom huren veel ondernemers hiervoor een boekhouder in. Maar het is veel makkelijker om je aangiften te automatiseren. Natuurlijk moet je wel de goede gegevens ingeven, maar daarna is het veel makkelijker en veiliger. De kans op menselijke fouten wordt namelijk veel kleiner. Kies daarom voor zekerheid en gemak bij Yoursminc. Je aangiften worden automatisch opgesteld met een druk op de knop en na controle stuur je ze net zo makkelijk op naar Intervat.

Gratis overstappen vanuit je huidige boekhoudprogramma

Heb je op dit moment al een boekhoudprogramma, maar ben je hier niet helemaal tevreden over of vind je het te duur? Probeer eerst Yoursminc de eerste drie maanden gratis uit. Bevalt het je, dan regelt het bedrijf de overstap vanuit je huidige provider. Dat is nog eens goede service.

Zakelijk

Gebruikte kantoormeubelen in nieuwstaat

Published by:

Gebruikte kantoormeubelen maar wel in nieuwstaat? Wanneer je dit goed in de oren klinkt, lees dan beslist even verder. Omdat ik een zeer tevreden klant ben van tweedehands-kantoormeubelen.nl, ben ik op het idee gekomen om mijn complimenten hierover achter te laten op deze blog. Immers zijn goede tips om te delen toch?

Toen ik op zoek was naar gebruikte kantoormeubelen en op deze website terecht kwam. Kon ik al een goede indruk krijgen. Je kunt hier zoveel diversiteit vinden dat ik het de moeite vond om af te reizen naar Nijmegen. Hier trof ik een zeer ruime showroom aan waar alle meubels netjes stonden opgesteld. Dit was erg prettig want hierdoor kon ik de juiste keuze maken. Wanneer je wilt gaan voor hoogwaardige kwaliteit dan is het zeker aan te raden om zelf eens op de website te kijken. Of de showroom te bezoeken. 

Gebruikte kantoormeubelen

Gebruikte kantoormeubelen van de bekende merken

Gebruikte kantoormeubelen van Ahrend, Haworth Comforto staan hier als nieuw voor je klaar om direct meegenomen te worden. Wat ook mogelijk is om een afspraak te maken voor je naar de meubels wilt komen kijken. Tijdens deze afspraak zal er ruim de tijd voor je worden genomen om je goed te informeren. Hierdoor maak jij beslist de juiste keuze. Eigenlijk ben ik meer dan tevreden over de meubels omdat zij niet van nieuwstaat zijn te onderscheiden. 

Ben je nieuwsgierig geworden? Dan is het zeker de moeite waar om eens op de website naar de verschillende stijlen te kijken. Ik weet zeker dat je hier voor veel verschillende soorten branches kunt slagen wat je smaak of wens dus ook is. Bij deze wens ik je vast veel plezier met je aankoop en ik hoop dat ik een aantal lezers van dit blog blij kan maken met deze goede tip.

Bureau

financieel

Bitcoins zijn de toekomst in betalen

Published by:

Bitcoins zijn het nieuwe contante geld. Bitcoin is elektronisch geld waarmee u, zonder tussenkomst van een financiële instelling zoals een bank, geld naar iemand kunt sturen of kunt betalen.

De financiële crisis van 2008 had als gevolg dat veel mensen het vertrouwen in de banken kwijtraakten. Slechte investeringsbeslissingen hadden destijds grote gevolgen voor de economie. Bitcoin (BTC) kwam in 2009 met een alternatief waardoor banken buitenspel gezet konden worden.

De wereld begint nu in te zien hoe groot de impact van Bitcoin is en gaat worden. Op verjaardagen, de werkvloer en in vele vriendenkringen is het tegenwoordig gespreksonderwerp nummer één.

Blockchain en BitcoinDe techniek achter de bitcoin is datgene wat de bitcoin onderscheidt van reguliere valuta zoals euro’s en dollars. Deze techniek heet de blockchain, en werd in 2008 uitgevonden door Satoshi Nakamoto. Deze naam is een pseudoniem: tot op de dag van vandaag weet niemand wie het is. Het kan een persoon zijn, maar het is ook goed mogelijk dat er een groep wetenschappers of ontwikkelaars achter de uitvinding van de bitcoin staat.


De blockchain is een openbaar grootboek waarin alle bitcoin-transacties zijn terug te vinden.

Het unieke hieraan is dat deze informatie decentraal is opgeslagen. Dit houdt in dat de transacties door ieder knooppunt op het netwerk wordt beheerd. Hierdoor ben u niet meer afhankelijk van een centrale instantie zoals een bank, en is iedereen in beheer van zijn eigen bitcoins.

De blockchain-techniek vormt daarnaast de basis van alle andere cryptomunten die na de bitcoin zijn ontwikkeld. Naast het uitvoeren van betalingen, zijn er ook talloze andere toepassingen mogelijk. De uitvinding van de blockchain wordt daarom dan ook vaak vergeleken met de uitvinding van het internet in de jaren ‘90.

Bitcoins kopen doe je via https://bitvavo.com/bitcoin?locale=nl

Juridisch

Letselschade Utrecht

Published by:

Ben je op zoek naar advies bij letselschade Utrecht? Het is dan goed om te bekijken wie je daarbij goed kan ondersteunen, gelukkig heb je ons nu gevonden. Onze advocaten staan voor je klaar. Misschien heb je letsel opgelopen door een ongeval. Daardoor kan je leven ineens ingrijpend veranderen en hoe ga je daarmee om? Er moet erg veel geregeld worden, maar je hebt je energie ook nodig om zo goed mogelijk te herstellen. Gelukkig zijn wij er om jou te helpen en bij te staan. Terwijl je probeert beter te worden, nemen wij alle rompslomp over. Dat geeft rust in je hoofd en zo kun je nog beter herstellen. De letselschade zaak wordt dan door ons bekeken en natuurlijk houden wij je van alles op de hoogte zodat wij je kunnen bijstaan waar nodig.

Letselschade Utrecht voor advies en hulp

Je krijgt vaak onverwacht te maken met een ongeval. Je krijgt als slachtoffer nauwelijks de kans om van de schrik te bekomen. Na het ongeval dienen zich meteen vragen over de aansprakelijkheid en een mogelijke schadevergoeding aan. Gelukkig wij van letselschade Utrecht je dan bijstaan en zorgen dat alles snel wordt geregeld. Je hoeft jezelf alleen maar te richten op je herstel en wij nemen het dan graag van je over. Daarnaast leggen wij je uit wat wij voor je kunnen doen, zodat je weet dat alles bij ons in goede handen is. Als je vragen hebt over onze werkwijze, staan wij je graag bij en horen wij dat graag van je!

financieel

Freelance factoring door Finqle

Published by:

Freelance factoring

Sinds enkele maanden heb ik freelance factoring bij Finqle. Dat betekent dat zij mijn facturatie doen. Het bevalt mij erg goed dus ik wil graag mijn ervaringen delen en vertellen hoe het werkt.

Hoe werkt freelance factoring?

Freelance factoringFreelance factoring bij Finqle werkt als volgt. Als ik mijn werk heb gedaan dan stel ik mijn factuur op. Eigenlijk net zoals altijd alleen stuur ik nu de factuur niet direct naar mijn klant maar online naar Finqle. Binnen 24 uur wordt mijn factuur door Finqle betaalt. En de factuur wordt naar de klant verstuurd. De klant betaalt de factuur vervolgens aan Finqle. In mijn factuur heb ik wel een zin opgenomen dat de factuur wordt overgenomen. Dit is wettelijk verplicht. Maar anders dan dat verandert er voor mijn klanten eigenlijk vrij weinig.  Maar voor mij des te meer.

Snelle betaling van facturen

Mijn facturen worden nu binnen 24 uur betaald. Ik hoef dus niet meer te wachten op mijn geld. Het scheelt me ontzettend veel tijd en geld nu ik niet meer hoef te wachten op mijn geld. Ik hoef geen herinneringen meer te sturen en loop geen risico meer dat mijn facturen niet betaald worden. Daarnaast is het ook gemakkelijk, zodra de factuur naar Finqle verstuurd is, hoef ik er niets meer mee te doen. En alles kan gemakkelijk online geregeld worden. Bij vragen kan ik ook altijd bij Finqle terecht.

Geen verborgen kosten

Bij Freelance factoring betaal ik een percentage per factuur. Geen abonnementskosten en geen andere aanvullende kosten. Dus in perioden met minder werk, betaal ik ook minder. Zo kan ik mijn vaste overheadkosten ook laag houden.

Ik ben erg tevreden over de diensten van Finqle. Lijkt het je ook wat? Neem dan contact met ze op om een afspraak te maken. Zij kunnen je alles vertellen over de mogelijkheden.

Freelance factoring

financieel

Een goede zzp administratie

Published by:

zzp administratie

Vanaf het moment dat ik mijn zzp administratie uit handen heb gegeven, ben ik een stuk relaxter geworden. Vaak heb ik op mijn tenen moeten lopen om mijn financiële plaatje aan het einde van de maand duidelijk te krijgen. Er waren zelf dagen bij dat ik aan niets anders kon werken dan alleen maar aan mijn boekhouding. Ik kan je vertellen dat dit niet echt een goede gang van zaken was. Omdat de inkoop natuurlijk ook door moest gaan, wilde ik spullen kunnen verkopen. Gelukkig heb ik op tijd de hulp va het Advieskantoor Houten in kunnen schakelen en hebben zij voor mij het financiële plaatje opgepakt.  zzp administratie

Geweldige hulp

Nadat ik een goed gesprek heb gehad met het Advieskantoor Houten over mijn zzp administratie, heb ik besloten om mijn gehele boekhouding uit handen te geven. Nu verzorgen zij maandelijks alle zaken zoals, het inboeken van de facturen, inkoop en onkosten. De tijd wat ik hier normaal aan besteedde kan ik nu inzetten voor andere werkzaamheden. Nog nooit ben ik zo relaxt aan het werk gegaan. Geen slapeloze nachten meer, gewoon om het feit dat mijn boekhouding tot in de puntjes wordt geregeld. Iederere zelfstandige met een eigen bedrijf kan ik deze hulp aanraden!

Zakelijk

Het belang van een goede klantenservice

Published by:

Zalando contactgegevens

Hoe goed is een winkel bereikbaar
Winkelen anno nu is een heel andere ervaring geworden wanneer je het vergelijkt met een aantal jaren geleden. Toen ging je voor boodschappen en voor kleding winkelen naar een winkelstraat toe. Daar waren jouw favoriete kledingmerken verkrijgbaar bij speciaalzaken. Had je bij het winkelen voor kleding hulp nodig, dan vroeg je assistentie van een verkoopmedewerkster. Soms moest je even wachten, maar dan had je ook de hulp die je nodig had bij het winkelen. De speciaalzaken in de winkelstraat zijn een uitstervend soort. Winkels worden gesloten en steeds meer panden staan leeg. De reden ligt bij ons zelf. We kopen namelijk steeds meer bij webwinkels. Dat is sneller en, in veel gevallen, ook nog eens een stuk goedkoper. Logisch, want een webwinkel hoeft niet meerdere panden in een dure binnenstad te beheren. Bovendien kunnen ze het af met behoorlijk wat minder medewerkers. En de bestellingen stromen toch wel binnen van vaste klanten. Wanneer je zoveel voordelen hebt door online winkelen is er slechts één ding wat je mist; de verkoopmedewerkster. Je zal je nu moeten behelpen met een klantenservice en die is niet bij alle webwinkels even goed te bereiken.

Zalando contactgegevens


Een Zwitsers modewarenhuis wat jouw taal spreekt
Ga jij winkelen bij Zalando, dan zou je verwachten dat de klantenservice nagenoeg onbereikbaar is. Het is namelijk een Zwitsers bedrijf wat aan meerdere Europese landen levert. De ervaring met webwinkels heeft in het verleden geleerd dat er in zo’n geval weinig aandacht voor de individuele klant is. Gelukkig is dat anders geregeld. Zalando heeft al meermalen de verwachtingen van klanten overtroffen met de klantenservice. Je hoeft op de website ook niet heel lang te zoeken naar de Zalando contactgegevens. Op ieder punt waar jij zelfs maar een vraag zou kunnen bedenken bij een kledingstuk of bij een ander artikel wat verkocht wordt vind je een link naar het telefoonnummer of naar de mail van deze kledinggigant. Heb je de klantenservice nodig, dan hoef je ook niet alleen maar onder kantooruren te bellen. De openingstijden liggen doorgaans tussen 08:00 en 22:00. Er worden dus heel ruime winkel openingsuren gehanteerd. Heb je een vraag tussen 22:00 en 08:00, dan mag je die per mail stellen. Dit zijn de openingstijden waar klanten gelukkig van worden en waar je als winkelbedrijf mee mag aankomen. De klantenservice is per land gevestigd dus er is altijd wel een medewerker die jouw taal spreekt. Niet slecht als je bedenkt dat je met een internationaal bedrijf te maken hebt.

Service waar jij niet op zit te wachten
Net als bij een fysieke winkel kan het zomaar zijn dat je thuis met een miskoop zit. Dat kledingstuk wat je bestelde zit toch niet goed, of de kleur komt niet overeen met de foto op de website. In dat geval is daar dan de haalservice. Dit is een speciale Zalando service waarbij een koerier jouw kleding komt ophalen op een afgesproken tijdstip. Hier merk je wel aan dat je met een Zwitsers bedrijf te maken hebt. De precisie waarmee met klanten wordt omgegaan spreekt boekdelen.

financieel

Handig, een persoonlijke assistent

Published by:

persoonlijke assistent

Bijzonder goed geholpen door een persoonlijke assistentSoms heb je van die dagen dat je met je handen in je haar zit. Zo een dag had ik vorige week. Het begon al vroeg in de morgen toen onze boekhouder zich had ziek gemeld, normaal geen probleem, maar deze keer wel. Door renovatie was bij ons de administratie een tijd op de bovenste plank blijven liggen. Elke keer kwam er iets anders tussen en dan is het prioriteiten stellen. Afgelopen week was alles weer op de rit en wilden wij met man en macht de boekhouding bijwerken.  persoonlijke assistent

Een geweldige oplossing

Onze boekhouder was ziek en het zag er naar uit dat deze voorlopig niet beter zal zijn. Daarom moest ik snel een oplossing vinden om problemen te voorkomen. Op zoek naar iemand die ons kon ondersteunen kwam ik al snel bij  PA2U terecht. Door de inzet van een de persoonlijke assistent hadden wij de boekhouding weer snel in orde. Tevens hebben wij de hulp gekregen met het opstellen en versturen van facturen, het bijhouden van urenregistraties en het verwerken van diverse (klant-) gegevens.  Tevens kunnen wij dit bedrijf inschakelen voor  secretariële zaken en ook daar hebben wij gebruik van gemaakt. PA2U is echt een top bedrijf!